کد خبر: ۳۶۷۲۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598، رييس مجلس شوراي اسلاميدر گفتگو با ایسنا در ارزيابي نسبت به ردصلاحيت برخي نمايندگان فعلي مجلس از سوي هيات‌هاي اجرايي و البته اصلاح آن توسط هيات‌هاي نظارت، بر ضرورت صحيح بودن عملكرد مجريان و ناظران تاكيد كرد و افزود: قطعا از همان ابتدا ردصلاحيت نمايندگان فعلي مجلس اشتباه بود و هيات‌هاي اجرايي نبايد اين‌گونه برخورد مي‌كردند.

رييس‌ مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه با افرادي كه ما در اين چهار سال با آنها بوديم و افكار و رفتار و كردارشان را ديديم، به دلايلي كه اصلا در شأن‌شان نبود اين‌طور رفتار كردند.

وي با اشاره به دلايل هيات‌هاي اجرايي وزارت كشور در رد صلاحيت برخي از نمايندگان فعلي مجلس گفت: زماني كه ما وارد شديم، ديديم كه اشتباه كرده‌اند.

رييس‌مجلس شوراي اسلامي در واكنش به برخي اظهارنظرها مبني بر اين كه رد صلاحيت‌هاي انجام شده را تسويه حساب سياسي ارزيابي مي‌كردند، گفت: نمي‌خواهم در اين زمينه قضاوت كنم، يا سوء ظن را تقويت كنم، ولي به هر حال كار غلطي بود و اين‌كه پشت آن چه تحليلي است، من وارد نمي‌شوم.

رييس قوه مقننه هم‌چنين درباره عملكرد مجريان و ناظران و تاثير آن بر حضور گسترده مردم در انتخابات، افزود: آنچه مهم است و نياز به تحليل عميق هم ندارد، اين است كه در شرايط فعلي و از منظر منافع ملي كشور، هر چه حضور مردم در انتخابات چشم‌گيرتر باشد، هم در مورد خطرات جنبه بازدارندگي دارد و هم بر شأن ايران تاثيرگذار است.

هيات‌هاي اجرايي در برخي موارد دقت لازم را نداشتند

وي تاكيد كرد: دوستاني كه در بخش‌هاي اجرايي و نظارت هستند، اگر مطابق قانون عمل كنند و رفتار دقيقي داشته باشند، با اطلاعات غيردقيق با افراد برخورد نكنند، حتما عملكردشان باعث چشم‌گيرتر شدن حضور مردم در انتخابات خواهد شد و فكر مي‌كنم در كاري كه هيات‌هاي اجرايي انجام دادند، در برخي موارد دقت لازم صورت نگرفت و بايد حتما دولت و وزارت كشور در اين زمينه دقيق‌تر عمل كنند. ان‌شاءالله هيات نظارت اين مشكل را حل كند و قانون رعايت شود.

لاريجاني هم‌چنين تاكيد كرد: ما فقط اجراي قانون را مي‌خواهيم و مر قانون بايد رعايت شود. در قانون گفته شده از چهار مرجع كسب اطلاع و بررسي شود تا حقي از افراد ضايع نشود و اين امر به حضور مردم كمك مي‌كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها