کد خبر: ۳۶۶۱۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
یک فعال حوزه مد و لباس گفت: تبلیغ مد در جامعه ما به خاطر وجود برخی محدودیت‌ها به رسانه‌های نوشتاری محدود می‌شود بنابراین مهم است که«مدنویس»‌ها مهارت و دانش کافی را در این زمینه داشته باشند.
به گزارش پایگاه 598 شریف رضوی در گفتگو با مهر، صنعت پوشاک را شاخه‌ای از مد دانست و گفت: مردم به اشتباه، مد و لباس را با تولید پوشاک اشتباه می‌گیرند. در صورتی‌که پوشاک یکی از بخش‌های مد است و  مد به تولید پوشاک ارتباطی ندارد و یک فرایند ذهنی است که با نوآوری و خلاقیت شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مد فرآیندی است که نمود فیزیکی ندارد گفت: مد، یک پدیده ذهنی است که به رسانه و تبلیغ نیاز دارد. ما باید ژورنال و شبکه تلویزیونی در زمینه مد داشته باشیم و به فرهنگسازی در این زمینه بپردازیم. در حالی‌که در جامعه ما این ابزار‌ها محدود هستند یا در دسترس نیستند در نتیجه تولید مد به عنوان نمادتاثیرگذار اتفاق نمی‌افتد.

رضوی با اشاره به این‌که ما در زمینه تبلیغ مد تنها به رسانه‌های چاپی بسنده کرده‌ایم گفت:  تبلیغات عنصر مهمی برای رواج مد در کشور است و در این میان، رسانه‌های تصویری یکی از اثر گذار‌ترین رسانه‌ها در معرفی و تبلیغ مدهای روز به شمار می‌آیند ولی متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد، تنها به تبلیغات چاپی مانند بروشور و مجله اکتفا و در زمینه تبلیغات مد، بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

به گفته این فعال حوزه مد و لباس، طراحی مد و لباس حرفه‌ای است که مردم هنوز درباره آن شناخت و آگاهی کافی ندارند. به همین سبب برپایی همایش‌ها و نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با این هنر در مسیر شناخت توده مردم از این هنر، تاثیرگذار است.از سوی دیگر حضور طراحان جوان در نمایشگاه باعث معرفی این شاخه و ارتباط بین طراح وتولید کننده می‌شود.

رضوی به اهمیت تربیت افراد متخصص در زمینه نوشتن از مد اشاره و بیان کرد: پیش‌تر هم اشاره شد که تبلیغ مد در جامعه ما به خاطر وجود برخی محدودیت‌ها به رسانه‌های نوشتاری محدود می‌شود بنابراین مهم است که«مدنویس»‌ها مهارت و دانش کافی را در این زمینه داشته باشند و اتفاقاتی که در سطح جهان و در کشور در زمینه مد اتفاق می‌افتد را بشناسند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها