کد خبر: ۳۶۵۷۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه علیه مخالفان آل سعود به ستمهای روا شده علیه شیعیان و زنان این کشور پرداخته است.
مهر به نقل از پایگاه راصد نوشت: سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سالیانه خود درباره وضعیت حقوق بشرعربستان از روا داشتن تبعیض های شدید علیه شیعیان خبر داد.

در این گزارش آمده است: در پاره ای از موارد تبعیض ها به حدی شدید است که به درجه ظلم علیه آنها رسیده و عربستان مانع برگزاری آیین های دینی اقلیتهای دینی به ویژه شیعیان و اسماعیلیان می شود.

گزارش فوق بیان کرد: مسئولان دینی اجازه فعالیت شغلی به شیعیان را نمی دهند و اگر اعتقادات خود را علنی کنند در معرض بازداشت واقع می شوند که این موضوع درمکه و مدینه بیشتر است.

در این گزارش به بازداشت "شیخ توفیق العامر" روحانی برجسته سعودی، اقدامات سختگیرانه "بدر بن جلوی" استاندار الاحساء علیه شیعیان و دخالت گسترده وی در بازداشتها اشاره شده است.

دیده بان حقوق بشر بیان کرد: حرکتهای دمکراتیک درعربستان به شدت سرکوب و تظاهرات کنندگان بازداشت می شوند و افراد زیادی سالانه به شکل غیرعادلانه ای محاکمه می شوند.

در این گزارش آمده است: تا ماه می گذشته 160 تظاهرات کننده بازداشت شده اند و حدود 40 نفر دیگر تا زمان تهیه این گزارش تحت بازداشت بوده اند.

دیده بان حقوق بشر بیان کرد: سیاستهای سرکوبگرانه ادامه دارد، نه میلیون زن عربستانی از حقوق خود محروم هستند، هشت میلیون کارگر خارجی و شیعیان نیز وضع مشابهی دارند.

در این گزارش آمده است: تبعیض علیه زنان ادامه دارد و آنها هنوز بدون اجازه ولی خود نمی توانند کاری انجام دهند و عربستان تنها کشوری است که زنان در آن حق رانندگی ندارند.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مناطق شرقی به ویژه در القطیف و العوامیه ساکنان را مورد آزار و اذیت شدید قرار داده اند و تعدادی از تظاهرات کنندگان را که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودند به شهادت رسانده اند این علاوه بر سختگیری های پلیس موسوم به امربه معروف و نهی از منکر علیه شیعیان در مناطق مختلف عربستان به ویژه در قبرستان بقیع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
عجيب است دولتمردان و مسئولين كشور همه ظلم هاي اين ددمنشان سعودي را مي بينند ولي هيچ عكس العملي نشان نمي دهند . كافي است به دليل همراهي عربستان با غرب حج عمره و تمتع را تا اطلاع ثانوي تحريم كنيم تا ببينيم كي ضرر مي كند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها