وی با بیان اینکه این در حالی است که در دنیا خودروهای ارزان قیمت 5 تا 7 هزار دلاری برای واردات وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این حال نفع واردکنندگان در واردات این خودروها نیست زیرا با توجه به قشر مصرفکننده این خودروها نمیتوانند آنها را به قیمتهای بالا و دلخواه بفروشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه تعرفه و عوارض وضع شده بر واردات خودرو است بهگونهای که با این تعرفهها خودروهای ارزان قیمت نیز با قیمت بالایی به دست مصرفکنندگان میرسد.
وی افزود: در این زمینه راهکار این است که دولت تعرفه واردات خودروهای ارزان قیمت در کلاس کوچک و کم مصرف را به صفر رسانده یا کاهش دهد تا این خودروها با قیمت پایینی وارد کشور شود.
امینی با بیان اینکه در آن صورت میتوان برخی خودروها را وارد و با قیمت 20 میلیون تومان در بازار ایران عرضه کرد، تصریح کرد: با این کار با توجه به مصرف پایین سوخت این خودروها، شاهد کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا نیز خواهیم بود.