کد خبر: ۳۶۵۳۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
آیت‌الله جنتی در همایش «نه به دخالت انگلیس»:
دبیر شورای نگهبان گفت: اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند به همه اغراض خود خواهند رسید و هرکاری که تا الان به دلیل ایستادگی رهبری نتوانستند انجام دهند، خواهند کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان عصر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در همایش «نه به دخالت انگلیس» که در محل حوزه هنری برگزار شد،‌ اظهار داشت: بنده از ابتدا قصد نداشتم در این مراسم صحبت کنم اما وقتی آمدم و شور و حرارت انقلابی شما را دیدم در وجود خودم احساس کردم که لازم است چند جمله‌ای را بیان کنم.

وی افزود: مدت‌ها بود به دلیل برخی گرفتاری‌های خاص فرصت نکردم با امثال شما دوستان دیدار داشته باشم و احساس نمی‌کردم که هنوز آن گرما و حرارت انقلابی در وجود شما و امثال شما زنده باشد، تصور می‌کردم هر کسی سراغ کار خودش رفته و مسائل سال 57 فراموش شده است. اما وقتی روز گذشته به ورامین رفتم، در آنجا استقبالی از بنده شد و گویا خودم را دوباره در فضای سال 57 مشاهده کردم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب هنوز زنده است، گفت: از اینکه برای مراسم مربوط به شهدای حرم در ورامین از بنده دعوت شده بود بسیار خوشحال شدم،‌ آن مراسم خیلی دوست داشتنی بود، امروز هم همان حالت را در این جا مشاهده کردم، به همین دلیل لازم دانستم با بیان چند جمله‌ای از شما تشکر کنم، من هنوز خودم را یک طلبه می‌دانم و تعارف هم نمی‌کنم بنده طلبه متولد شدم و طلبه از دنیا خواهم رفت و این روحیه و حالت من است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: مسئله خبرگان رهبری واقعا موضوع بسیار مهمی است و افراد مقروض و مفسد و هماهنگ با سیاست‌های بیگانگان به دنبال آن هستند که عده‌آی از عناصر و عوامل خودشان را روانه مجلس خبرگان رهبری کنند، می‌خواهند نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند و مدتهاست روی این موضوع کار می‌کنند. آنها می‌خواهند اغراض خودشان را با این عوامل و عناصرشان اعمال کنند چرا که سروکار مجلس خبرگان رهبری با بالاترین ارکان نظام است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری قابل قیاس با مجلس شورای اسلامی، دولت یا قوه قضائیه نیست و سروکارش با ولایت فقیه و رهبری است. یعنی کسی که محور همه فعالیت‌های نهادهای مختلف کشور است، همه این نهادها و سازمان‌ها به ولی فقیه وابسته هستند و با ولایت فقیه رسمیت پیدا می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان همچنین یادآور شد: دشمنان از سال‌ها قبل این نقشه را طراحی کردند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که می‌خواهند قدرت رهبری را تضعیف کنند چرا که مجلس خبرگان رهبری این اختیار را دارد که کسی را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کند و همچنین می‌تواند اگر به هر دلیلی شرایط را لازم دید، عزل کند و یا قدرت او را بالا ببرد و یا کم کند.

وی ادامه داد: آنان فکر کردند اگر بتوانند مجلس خبرگان رهبری را قبضه کنند، می‌توانند به همه مقاصدشان دست یابند آنان تصور کردند اگر به مجلس خبرگان رهبری نفوذ کنند، به همه اهدافشان دست می‌یابند و هر کاری که تاکنون می‌خواستند انجام می‌دادند.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تاکنون قدرت رهبری معظم انقلاب سد راه دشمنان بوده و بیگانگانی مانند آمریکا و انگلیس می‌خواهند در فضای انتخابات از این فرصت استفاده کنند و عوامل و نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند اما خدا نمی‌خواهد و تاکنون هم نخواسته است، ما تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی‌ها را گرفتیم و فکر نمی‌کنم مشکلی در خبرگان داشته باشیم، ما تا جایی که شناسایی کردیم و در توانمان بود، جلوی آنها را گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: البته دشمنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم برنامه‌ریزی کرده بودند،‌افراد زیادی را آماده کرده بودند تا به مقاصد خودشان برسند و مجلس شورای اسلامی شکل دیگری پیدا کند، شورای نگهبان هم در زمینه انتخابات مجلس تا آنجا که می‌توانست به وظیفه خودش عمل کرد؛ بنده واقعا روزی اگر فرصت پیدا کنم باید برایتان درباره موضوع انتخابات مجلس روضه بخوانم، 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند و باید پرسید چه کاری می‌توان با این 12 هزار نفر انجام داد؟

آیت‌الله جنتی بر همین اساس متذکر شد: شورای نگهبان چگونه می‌توانست در آن فرصت کم پرونده‌های این 12 هزار کاندیدا را بخواند، ما مشکلات زیادی در این زمینه داشتیم اما در هر صورت از محبت‌های همه شما تقدیر و تشکر می‌کنم، پایدار باشید که هستید و از امام علی (ع) یاد بگیرید که از ملامت دیگران نترسید و نهراسید.

وی ادامه داد: 40 سال راه علی (ع) را سد کردند در منبرها و خطبه‌ها و هر مناسبتی که پیش می‌آمد، ولی همه این موارد به ضررشان تمام شد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که خداوند می‌فرماید اگر مرتد شوید بدانید بعد از شما نیروهایی می‌آوریم که خدا آن‌ها را دوست دارد،‌ گفت: به نظر بنده یکی از مصادیق آین ایه قرآن کریم همین بچه‌های حزب الله،‌ انقلابی و بسیجی هستند که خداوند را دوست دارند و در مقابل کفار ایستاده‌اند و انعطاف ناپذیرند و در مقابل مومنان خاکسار هستند.

آیت‌الله جنتی در پایان گفت: امیدوارم زنده باشیم و زیر سایه رهبر معظم انقلاب چشم‌مان به نور جمال حضرت ولیعصر (عج) روشن شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها