کد خبر: ۳۶۳۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد در صورت تصویب لایحه مجازات منکران نسل‌کشی ارامنه در سنای فرانسه، آنکارا تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور تصویب می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "احمد داود اغلو" امروز در اظهاراتی اعلام کرد: «ما مصمم هستیم در صورت تصویب لایحه مجازات منکران نسل‌کشی ارامنه در مجلس سنای فرانسه، اقداماتی را علیه پاریس اتخاذ کنیم و هیچکس نباید در این خصوص تردید کند.»

مصوبه اخیر مجلس ملی فرانسه در خصوص مجازات انکارکنندگان نسل‌کشی ارامنه در سال 1915 توسط امپراطوری ترک عثمانی که منجر به بروز بحران دیپلماتیک شدید در روابط آنکارا و پاریس شده است، قرار است برای تصویب نهایی به مجلس سنا ارجاع شود.

قانون‌گذاران مجلس ملی فرانسه چندی پیش لایحه مجازات انکارکنندگان نسل‌کشی ارامنه را با وجود هشدارهای شدید ترکیه در خصوص بحران دیپلماتیک در روابط دو کشور و عواقب اقتصادی چنین اقدامی تصویب کردند.

در لایحه پیشنهادی دولت فرانسه آمده است که منکران قتل‌عام ارامنه در دوران عثمانی، به یک سال حبس و جریمه‌ای معادل 45 هزار یورو محکوم شوند.

برای اجرایی شدن این قانون، بعد از پارلمان فرانسه سنای این کشور نیز باید قانون یاد شده را تصویب کرده و سپس از سوی نیکلا سارکوزی رئیس جمهور این کشور تایید شود.

پیش از این نیز پارلمان فرانسه در سال 2001 لایحه‌ای را که در آن قتل‌عام نژادی ارامنه در سال 1915 به رسمیت شناخته می‌شد، تصویب کرده بود.

روابط فرانسه و ترکیه در پی اقدام دولت فرانسه در تصویب این لایحه به شدت متشنج شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها