کد خبر: ۳۶۲۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

وبلاگ خیزران در جدیدترین مطلب خود نوشته است:

ظاهرا سوزش اشغال سفارت انگلستان در تهران آن قدر برای اربابان سابق دنیا، یعنی انگلیسی ها شدید بوده است که برای جبران آن در لندن دست به تلافی زده اند و بعد از مدت ها کش و قوس و اذیت کردن، که خاص سیستم حقوقی و قضائی انگلستان است، مجوز پرس تی وی را لغو کرده اند.

پرس تی وی مدتها بود که در انگلستان خار چشم بود و بالاخره باید این خار چشم را می کندند. استدلال های حقوقی به کار رفته و رویه اعمال شده خاص پرس تی وی، همان رویه حقوقی معمول انگلیسی هاست که همچنان خودشان را آقای دنیا می دانند. احتمالا برای کشف این که چطور می توانند یک رویه حقوقی بر علیه پرس تی وی ایجاد کنند، وکلایی با دستمزد ساعتی هزاران پوند استخدام کرده اند و آنها در نهایت به استدلال نیم بندی رسیده اند!

بر این اساس اگر پرس تی وی می خواست در انگلستان بماند، باید مدیریت شبکه را به انگلستان انتقال می داد و یا ناظرینی از انگلستان برای نظارت بر مدیریت شبکه در ایران حاضر می شدند! یکی نیست بگوید این استدلال را از کجایتان درآورده اید! آیا جرات می کنید برای شبکه های اروپایی و امریکایی هم این استدلال را به کار ببرید؟

این استدلال با قوانین اتحادیه اروپا نیز در تناقض است. در واقع چنین رویه ای در صورت شکایت به دادگاه اروپایی حقوق بشر قابل شکستن است اما انگلیسی ها می دانند که این دادگاه، یک پروسه زمانبر است و حکم غیر الزام آورش برای انگلستان قابل شکستن است. این یعنی یکه تازی دولت انگلستان را مخالفی نیست.

به نظر من بهتر است مدیر کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد، آقای آقاجری، نسبت به در پیش گرفتن چنین رویه ای در مورد دفتر بی بی سی در ایران اقدام کند. بالاخره بی بی سی هم یک شبکه تلویزیونی دارد که اتفاقا درباره ایران مدام اخبار نادرست و جهت دار منتشر می کند و به استناد قوانین فعلی ایران، جمع کردن جل و پلاس آنها از تهران، کار آسانی نیست.

هیچ چیز دم و دستگاه این روباه پیر را بیش از قطع کردن اعصاب ارتباطی اش اذیت نمی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها