کد خبر: ۳۶۲۰۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
استقلال صدرنشين در حالي به مصاف ذوب آهن مي رود كه سه سال و نيم است حريف اصفهاني را نبرده و در اين ميان نقش پررنگ يحيي گل محمدي در اين ناكامي را نبايد از ياد برد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق: استقلال صدرنشين ليگ‌ برتر اگر در ايستگاه هجدهم از سد ميزبان قدرتمندش ذوب‌آهن بگذرد، شرايط ايده‌آلي در رتبه اول جدول پيدا مي‌كند. ديداري كه در دور رفت با ضربات دقايق61 و 85 احسان پهلوان و مرتضي تبريزي به سود شاگردان يحيي تمام شد.

شرايط آبي‌ها كه حالا با 34امتياز صدرنشين هستند، بهتر از گذشته شده است. استقلال با كسب سه امتياز بازي بزرگ اصفهان، اختلاف خود با ذوب‌آهن رده‌سومي را به هفت امتياز مي‌رساند. در واقع پس از شكست استقلال‌ خوزستان رده‌ دومي در داربي جنوب، پيروزي بر ذوب‌آهن بهترين شرايط را براي استقلال در صدر جدول رقم خواهد زد.

ديدار دو تيم ذوب‌آهن و استقلال سه شنبه 13 بهمن ساعت 14:30 در فولادشهر برگزار خواهد شد.

 

* يحيي هرگز به استقلال نباخته

شايد بزرگ‌ترين مشكل آبي‌ها در ديدار سه‌شنبه، بازي‌خواني خوب يحيي گل‌محمدي سرمربي ذوب‌آهن باشد. يحيي طي هفت ديداري كه به عنوان سرمربي مقابل استقلال قرار گرفته، هرگز طعم شكست را نچشيده است و اين نشان مي‌دهد تا چه اندازه از آبي‌ها و شرايط‌شان شناخت دارد.

گل‌محمدي در ايستگاه 23 ليگ دوازدهم به عنوان سرمربي در داربي پايتخت از استقلال قلعه‌نويي يك تساوي صفر- صفر گرفت، آن‌هم در شرايطي كه حريف نهايتاً قهرمان شد.

يحيي در ليگ سيزدهم با نفت چهار امتياز ديگر از استقلال قلعه‌نويي گرفت. نفت بعد از اينكه در ايستگاه سيزدهم دور رفت با استقلال به تساوي يك- يك رسيد، در بازي برگشت (هفته28) استقلال ژنرال را يك بر صفر نااميد كرد.

گل‌محمدي بعد از آن چهار مرتبه ديگر روي نيمكت ذوب‌آهن براي آبي‌ها خط و نشان كشيد. يحيي در ليگ چهاردهم اول 2 بر يك (هفته14) استقلالي‌ها را مات كرد و بعد در جام‌حذفي و ضربات پنالتي از سد آبي‌ها گذشت.

استقلال قلعه‌نويي براي اينكه«كلا» ليگ چهاردهم را با شكست مطلق برابر ذوب‌آهن به اتمام نرساند، در نهايت به تساوي خانگي برابر شاگردان يحيي (هفته25) در دور برگشت رضايت داد.

بالاخره قلعه‌نويي رفت و پرويز مظلومي به استقلال برگشت. با اين حال او هم در جدال خانگي هفته سوم تيمش برابر يحيي گل‌محمدي 2-1 مات شد تا ناكامي‌هاي پي‌درپي استقلال برابر تيم‌هاي گل‌محمدي به عدد 7 برسد.

نقش يك پرسپوليسي در حسرت سه سال و نيمه استقلال
كسب سه پيروزي و چهار تساوي برابر استقلال عملكرد جالب‌توجهي است كه سرمربي پرسپوليسي اين روزهاي ذوب‌آهن به نام خود رقم زده است.

بايد ديد آيا«يحيي» در ايستگاه 19 ليگ پانزدهم ركورد شكست‌ناپذيري‌اش برابر استقلال را تداوم خواهد بخشيد يا اينكه پرويز مظلومي با درس گرفتن از بازي رفت دو تيم جبران‌مافات خواهد كرد؟

 

* حسرت 3سال و نيمه آبي‌ها

استقلال و ذوب‌آهن در ادوار ليگ‌برتر 29 مرتبه مقابل يكديگر قرار گرفته‌اند. تا قبل از برگزاري بازي رفت دو تيم در ليگ جاري 10 ديدار با نتيجه تساوي به پايان رسيده بود. جالب اينكه هر دو تيم در تعداد پيروزي‌هاي‌شان هم روي عدد 9 به تفاهم رسيده بودند تا اينكه در ايستگاه سوم ليگ جاري گل‌هاي پهلوان و تبريزي تعادل را برهم زد. به اين ترتيب ذوب‌آهن با ثبت 10 پيروزي مقابل آبي ها در ايستگاه19 ليگ ميزبان استقلال خواهد بود.

استقلالي‌ها آخرين‌بار در ايستگاه سوم ليگ دوازدهم با گل دقيقه 83 امين منوچهري ذوب‌آهن را شكست دادند و از آن ديدار كه سه‌شنبه 10مردادماه سال1391 برگزار شد، سه سال و شش ماه و دو روز مي‌گذرد. آبي‌ها قهرمان ليگ دوازدهم شدند اما طي شش ديدار متوالي موفق به شكست دادن حريف‌شان در ادامه رقابت‌ها نشدند.

حال بايد ديد نتيجه ديدار حساس دو تيم استقلال و ذوب آهن كه به فينال جام حذفي هم رسيده اند، در ايستگاه 19، ليگ پانزدهم به سود كدام تيم رقم خواهد خورد. ذوب‌آهن يحيي يا استقلال پرويز؟

جدول همه تقابل‌هاي استقلال و ذوب‌آهن در ادوار ليگ برتر

بازي/شماره

ليگ برتر

بازي رفت

بازي برگشت

1

اول

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 2- ذوب‌آهن 2

2

دوم

استقلال صفر- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال 3

3

سوم

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

4

چهارم

ذوب‌آهن3- استقلال 1

استقلال صفر- ذوب‌آهن 3

5

پنجم

استقلال 3- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

6

ششم

استقلال 2- ذوب‌آهن 1

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

7

هفتم

ذوب‌آهن صفر- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 2

8

هشتم

استقلال 2- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

9

نهم

ذوب‌آهن 1- استقلال صفر

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

10

دهم

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 2

11

يازدهم

ذوب‌آهن صفر- استقلال 2

استقلال 2- ذوب‌آهن 2

12

دوازدهم

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

13

سيزدهم

ذوب‌آهن 2- استقلال صفر

استقلال 1- ذوب‌آهن 1

14

چهاردهم

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 1

15

پانزدهم

استقلال صفر- ذوب‌آهن 2

ذوب‌آهن ؟- استقلال ؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها