کد خبر: ۳۶۱۰۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: «هر کسی می‌خواهد انتقاد کند محمد خاکپور را بزند نه هیچ کس دیگری را. از این موضوع ناراحت هم نمی‌شوم.»
به گزارش پایگاه 598، فقط مانده یک طناب بیاورند و دارش بزنند. انتقادها به سمتی می‌رود که کم کم ناکامی هلند در صعود به یورو 2016 یا نتایج ضعیف چلسی و منچستریونایتد در این فصل لیگ برتر را هم گردن محمد خاکپور می‌اندازند. انتقادهایی که برخی‌هایش از جنس فوتبال نیست و ارتباط پیدا می‌کند به اختلاف‌های کهنه‌ای که با یک شکست سر باز کرده.

 

کسی از 90 دقیقه توفانی مقابل ژاپن حرفی نمی‌زند. گویی حافظه‌ها فقط به اندازه 30 دقیقه از بازی را ضبط کرده‌اند! 30 دقیقه‌ای که باعث شده تا خاکپور این روزها به سیبل اصلی منتقدان تبدیل شود. او را بی‌تجربه خطاب می‌کنند و البته از تغییرات بسیار در ترکیب تیم المپیک می‌گویند. فارغ از اینکه بدانند او چه ژستی مقابل این سوال‌ها می‌گیرد.

 

خاکپور اما تمام تقصیرها را گردن گرفته. نه بازیکنان را دلیل ناکامی می‌داند و نه از مدیریت تیم حرفی به میان آورده. فقط و فقط دلیل باخت را خودش می‌داند و تفکراتش. برای چندمین بار تاکید می‌کند که از بازیکنان انتقادی نشود و هر کسی می‌خواهد حرفی بزند او را مورد خطاب قرار بدهد که از این اتفاق ناراحت نمی‌شود.

 

اظهارات خاکپور را در ادامه می خوانید:

 

* در این دو، سه روزه آنقدر از شما انتقاد کرده‌اند که انگار می‌خواهند اعدامتان کنند. رسانه‌ها را رصد کرده‌اید؟

- خیلی کم.

 

* چرا؟

- چون از ابتدا پیش‌بینی می‌کردم که این انتقادها انجام شود.

 

* دلیل این پیش‌بینی‌تان چه بود؟

- چون ما بعد از بازی با قطر هم چنین جوی را تجربه کردیم در حالی که هنوز در مرحله گروهی حضور داشتیم و بازی هایمان ادامه داشت. بعد از این باخت دیدید که هجمه‌ها آغاز شد و بازیکنان و کادر فنی را چگونه مورد انتقاد قرار دادند.

 

* فکر می‌کنم اگر از خودتان دفاع نکنید حکم اعدامتان را هم صادر می‌کنند!

- نه، اینطور هم نیست. متاسفانه ما حافظه کوتاه‌مدتی داریم و زود همه چیز را فراموش می‌کنیم. اصل موضوع را یادمان رفته و آن وقت درباره فرعیات صحبت می‌کنیم. همه چیز به هم آمیخته شده و هر کسی هم در این میان هدفی را دنبال می‌کند.

 

* از اینکه یک تنه سیبل انتقادها شده‌اید ناراحت نیستید؟

- من بارها گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که مقصر اصلی منم. الان هم که از تورنمنت حذف شده‌ایم، تکرار می‌کنم که کارشناس‌ها و مردم مرا مورد انتقاد قرار بدهند و کاری به بازیکنان نداشته باشند. این بازیکنان دیر یا زود به تیم ملی بزرگسالان می‌روند و ترکیب این تیم را تشکیل می‌دهند. نباید به آنها هجمه وارد کرد و تحت فشارشان گذاشت. من از این انتقادها دیده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم هر کسی می‌خواهد انتقاد کند محمد خاکپور را بزند نه هیچ کس دیگری را. از این موضوع ناراحت هم نمی‌شوم. وقتی نتیجه نگرفتیم و به المپیک نرفتیم چرا باید از این انتقادها ناراحت بشوم؟

 

* البته برخی انتقادها فنی هم هست. منتقدان می‌گویند چرا برای هر بازی ترکیب تیم را تغییر دادید؟

- نه تنها من که مربیان همه تیم‌های حاضر در تورنمنت به دلیل اینکه بازی‌ها سه روز یک بار برگزار می‌شد ترکیب اصلی‌شان را تغییر می‌دادند تا بازیکنان استراحت کنند. مثلا ژاپن در سه بازی حدود 11 تغییر داشت یا قطر همینطور. من هم به خاطر همین فشردگی تصمیم گرفتم ترکیب تیم را تغییر بدهم و مرحله گروهی را با این روش سپری کنم.

 

* برای بازی با ژاپن هم برنامه‌های ویژه‌ای داشتید. فکر می‌کنم نخستین هدف شما از کار انداختن خط هجومی ژاپن بود؟

- دقیقا. ما از ابتدای بازی ژاپن را کنترل کردیم. می‌خواستیم اجازه خلق موقعیت گل به آنها را ندهیم. خودمان هم چشم به ضد حمله داشتیم. دیدید که چند موقعیت تقریبا بالای 80 درصد هم به دست آوردیم اما بدشانسی باعث شد تا توپ‌های ما درون دروازه نرود. در وقت‌های اضافه هم بی‌رحمی فوتبال روی خود را به ما نشان داد تا یک گل بخوریم و به دنبال زدن گل مساوی باشیم.

 

* بعد از گل خورده علی عبدا...‌زاده، دفاع راست تیم المپیک مصدوم و از زمین خارج شد. شما تاکتیک را تغییر دادید تا گل خورده را جبران کنید اما دو گل دیگر دریافت کردید. الان نمی‌گویید که ‌ای کاش یک - صفر می‌باختید تا این همه انتقاد به سمت شما سرازیر نشود؟

- وقتی بعد از دریافت گل اول دفاع راست ما آسیب دید ترجیح دادم تا همه جانبه به سمت دروازه ژاپن حمله کنیم. به همین دلیل پهلوان را به زمین آوردم و سیستم را تغییر دادم چون اعتقاد داشتم در بازی پلی‌آف، باخت یک - صفر با 5 -صفر هیچ فرقی نمی‌کند. به همین دلیل جلو کشیدیم و مشاهده کردید که با ضربه محسن کریمی می‌توانستیم به گل تساوی هم برسیم اما خواست خدا این بود که ما با باخت زمین را ترک کنیم.

 

* باز هم تاکید می‌کنم شاید اگر یک – صفر شکست می‌خوردید این همه انتقاد از شما نمی‌شد...

- باور کنید اگر تغییر تاکتیک نمی‌دادیم و با نتیجه یک - صفر از زمین خارج می شدیم باز هم عده‌ای می‌گفتند که چرا همه جانبه به سمت دروازه ژاپن حمله نکردید. ما هر کاری می‌کردیم باز هم عده‌ای انتقادهای خود را انجام می‌دادند. حتی اگر ژاپن را هم می‌بردیم.

 

* در این بین محمد مایلی‌کهن هم بدجوری تحت فشار قرار گرفته اما در مصاحبه‌ای از شما حمایت کرده.

- حاجی مایلی به من لطف دارد. همانطور که گفتم مقصر اصلی من هستم و از رسانه‌ها می‌خواهم هر انتقادی دارند از من بکنند و کاری به بقیه کادر و بازیکنان نداشته باشند.

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها