برنامه «صفر و یک» شبکه آموزش روز
پنجشنبه 29 دی ماه در اقدامی عجیب در بخش اخبار بازیهای رایانه ای به پوشش
خبری بازی رقص و به نوعی تبلیغ آن پرداخت.
به گزارش فارس، برنامه «صفر و یک» شبکه
آموزش روز پنجشنبه 29 دی ماه در اقدامی عجیب در بخش اخبار بازیهای رایانه
ای به پوشش خبری بازی رقص پرداخت. برنامه آموزشی صفر و یک کاری از شبکه 7
سیما است.
برنامه صفر و یک به تهیهکنندگی و
کارگردانی مجید یوسفی هر روز از ساعت 17:30 با موضوعهای آموزشی مختلف در
زمینه رایانه به مدت 60 دقیقه به صورت زنده از شبکه آموزش سیما پخش
میگردد.
کارشناس این برنامه اعلام کرد: سری
بازی Just Dance 3 بیست و پنج میلیون نسخه به فروش رفته در حالی که در سال
گذشته از این سری بازی 10 میلیون نسخه به فروش رفته یعنی در یک سال گذشته
شرکت «یوبیسافت» 15 میلیون نسخه از این بازی به فروش رسانده.
نکته جالب اینجاست که به نظر میرسید
کارشناس برنامه با چندین بار تکرار نام بازی سعی در تاکید و تبلیغ بازی
داشت. البته این فقط کارشناس نبود که بر این مساله تاکید میکرد؛ مجری
برنامه نیز با بررسی فهرست رده بندی فروش این بازی و نسخههای مختلف آن بر
اهمیت این بازی و جالب عنوان کردن آن، کارشناس برنامه را همراهی کرد.
آیا هر خبر حوزه بازی رایانه ای باید
از رسانه ملی بیان شود؟ امری که به صورت غیر مستقیم به تبلیغ این بازیها
میانجامد. یعنی واقعا ضرورت دارد بازیای که در حقیقت ویژه آموزش رقاصی
است تبلیغ شود؟ یعنی اگر بازی رایانه ای در لیست ده بازی برتر قرار گرفت
این مجوز را میدهد که کارشناس بازی بدون توجه به محتوا اقدام به پوشش خبری
بپردازد. البته در ادامه بحث به یک بازی دیگر که حاوی صحنه های غیر مجاز
اخلاقی است اشاره شد.
البته این اولین اقدام این برنامه نبود، در سال گذشته نیز اتفاقی مشابه افتاد که یکی از سایتهای خبری ایران به آن واکنش نشان داد.
امیدواریم رسانهها این بار نیز با
حساسیت ویژه با این موضوع برخورد کنند چرا که در صورت بی توجهی ممکن است
این موضوع به روال عادی در برنامه های صدا و سیما تبدیل شود.