جواد حجتي
حضرت آیتالله وحید خراسانی
سلام علیکم
با احترام و دعای خیر
تاریخ تشیع همواره مدیون و ممنون عالمان راستین خود بوده است، پیشقراولانی که بیوتشان، ملجأ و پناه عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام است تا در امواج هجمهها و توهینها به باورهای عمیق خود، با حضور در بزم وعظ ایشان، غبار غم از دل بیفشانند و برای اقامه احکام الهی تجدید قوا کنند. بزرگانی که به تعبیر رسول اکرم صلی الله و علیه و آله، مقامی بالاتر از انبیا بنی اسرائیل دارند. "عُلَماءُ اُمَّتی أفضَلُ مِن أنبِیاءِ بَنی إسرائیل" (بحار، ج 2، ص 22)
در جایگاه والای فقیهان همین بس که به لطف حضرت حق، سرگردانی شعیان در دوران غیبت کبرای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، با امر به مراجعه آنها جبران شده است.
حضرتعالی بیشتر با پافشاریتان بر اصول مکتب تشیع و غیرت ستودنیتان در تعظیم شعائر خاندان عترت شناخته میشوید، وقتی که با پای پیاده در سالروز شهادت سیده زنان عالمین سلام الله علیها به جمع عزاداران زهرای مرضیه سلام الله علیها میروید و مصداق روایت شریفه امام صادق علیه السلام که فرمودند: "کونوا دعاۃ الناس بغیر السنتکم" (اصول كافي، ج 2، صص 77 و 78) در رفتار خود با ندایی رسا فریاد میزنید که الگوی ما مادر سادات است؛ بانویی که زنان ما با تأسی به حیا و عفت جلوه یافته در حجاب او، باید در اجتماع ظاهر شوند.
قصد تصدیع اوقات شریف نیست؛ اما آنچه که بهانه شد برای این نوشتار، لجنپراکنیهای دامنهدار یکی از مجرمان است که شائبه خدشهدار کردن ساحت مراجع عظام تقلید را ایجاد کرده است؛ مجرمی که سه سال قبل صراحتاً به یکی از مراجع تقلید توهین کرده بود و اكنون در كنار بد دهنيهايش به ولايت فقيه و حرملهگري در سپاه عمر سعد دشمن، از بهاييها و بيحجابها نيز حمايت ميكند.
پاسخ مشترک حضرتعالی به دو استفتا که یکی نظر شما را در مورد انجام معاملات تجاري با پيروان فرقه بهائيت جویا شده و دیگری حکم دوختن لباس مردانه توسط بهایی را پرسیده بود، نشان از این داشت که تقلای این مجرم ماجراجو برای سوء استفاده از مقام مرجعیت، تقلایی بیهوده است، مجرمی که در گفتوگو با سایت دویچه وله دفاع جانانهای از فرقههای ضاله همچون بهائیت کرده و گفته بود "همچنانکه ما دوست داریم شیعیان مدینه در آرامش به عبادات خودشان بپردازند و مسجد داشته باشند، چرا نباید همین را برای دراویش قم بخواهیم یا برای بهاییهای کاشان بخواهیم."
حضرتعالی در پاسخ به این دو استفتا فرموده بودید: "اگر باعث تقويت آنان (بهاییها) از جهت عقايد و يا فرهنگ و يا اقتصاد شود، جايز نيست." اینکه شما نه تنها معامله تجاری که اجرت مختصر خیاطی یک مرد بهایی را اگر موجب تقویت بهاییت شود، جایز نمیدانید و سابقه مقابله سرسختانهتان در قبل انقلاب با این فرقه ضاله نيز گواه روشنی است بر بطلان ادعاهای واهی این مجرم که بعد از دیدار با شما منتشر کرده بود.
همچنين ما از عالمان دین شنیدهایم که حجاب از ضروریات دین است و منکر آن کافر؛ غیرت اسلامی حضرتعالی هم نسبت به حضرت صدیقه طاهره علیها سلام و یادگار آن بانوی بی نظیر یعنی حجاب، واضح و مبرهن است، حالا آن کس که با صراحت، اظهارات ضد اسلامی خود را فریاد میزند که حجاب، این پرچم و نشانه اسلام باید در مملکت اختیاری شود و زنان بتوانند بدون پوشش اسلامی به جامعه بیایند، قطعا دروغ میگوید که عالم بزرگوار و فرزانهای چون شما، آغوش باز به روی او گشوده و بدون اعتراض، پای بازیگری و خیالبافیهای این فیلم ساز سابق و بازیگر لاحق نشسته است.
البته همان ایام یکی از اعضای دفتر حضرتعالی در اقدامی شایسته در گفتوگویی یاوهگوییهای این فرد به نقل ازشما را تکذیب کرد، که انتظاری نیز غیر از این نبود.
اما آنچه که مبنای این نوشته شد، مختصر ابهامی بود که در ذهن خیل مشتاقان به پرچمداران دین و علمای راستین نقش بست و اینکه اگرچه فردی همچون نوری زاد در قد و قواره آن نیست که بتواند گردی به چهره نورانی حضرات آیات بپاشد، اما این س؟ال که آیا رواست که اعضای دفتر بیت یک مرجع تقلید در به روی مجرمی که مبانی اسلام را زیر سوال برده، گشایند؛ فردی که برای جلوگیری از اجرای قانون اسلامی و اعمال عدالت علوی حاضر است تمام مقدسات را دستآویز خود کند، اگرچه آبروی یک مرجع تقلید باشد؟
این دغدغه علاقهمندان به مرجعيت است که صادقانه به حضورتان عرض میشود، خدا نکند روزی فرا رسد که بیت علمای اعلام با اندکی غفلت اعضای دفتر، به محلی برای فرار به جلوي مجرمان از پاسخگویی به اتهامات خود تبدیل شود و بستری برای اجرا نشدن احکام اسلامی را فراهم کند.
منبع: رجانیوز