کد خبر: ۳۶۰۲۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۹ دی ۱۳۹۴
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: فولاد به دليل ركود با كاهش قيمت از ۵۰۰ دلار به ۲۴۰ و سنگ‌آهن از ۱۵۰ دلار به ۴۰ دلار مواجه شده است، اين كاهش قيمت آسيب‌هايي را به صادرات فولاد، سنگ‌آهن و مس زده است.

به گزارش پایگاه 598، اسرافيل احمديه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، پيرامون وضعيت معادن استان اصفهان اظهار داشت: فضاي حاكم بر كشور و نابساماني‌هاي اقتصادي سبب ركود بر همه بخش‌ها و صنايع شده و معادن نيز از اين جريان مستثنا نيستند.

وي با بيان اينكه وضعيت معادن را بايد از چند بعد مورد بررسي قرار داد، گفت: فولاد به دليل ركود با كاهش قيمت از 500 دلار به 240 و سنگ‌آهن از 150 دلار به 40 دلار مواجه شده است، اين كاهش قيمت آسيب‌هايي را به صادرات فولاد، سنگ‌آهن و مس زده است.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي معادن در استان اصفهان بيان كرد: اصفهان در بحث سنگ تزئيني، بيشترين استخراج را در كشور دارد و 50 درصد سنگ‌هاي تزئيني در استان اصفهان توسط 2‌هزار واحد سنگ‌بري استان برش مي‌خورد كه البته اين بخش نيز از ركود بي‌بهره نمانده است.

احمديه با بيان اينكه اكنون ديگر دغدغه تحريم‌ها را نداريم، گفت: بايد در بازارهاي آذربايجان و روسيه حضور پررنگ‌تري در زمينه صادرات سنگ‌هاي تزئيني داشته باشيم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به لزوم ورود تكنولوژي‌هاي جديد در زمينه سنگ‌هاي تزئيني بيان كرد: با ما ماشين‌آلات و تجهيزات روز دنيا را براي جلوگيري از هزينه‌هاي پرت و ورود به بازار رقابت در دنيا به كار گيريم تا بتوانيم در صادرات بهتر هزينه كنيم.

وي با اشاره به استفاده از دانش بومي و تكنولوژي داخلي در زمينه ماشين‌آلات و تجهيزان برش سنگ‌هاي تزئيني گفت: ما نشست‌هاي مشتركي را با سنگ‌بري‌ها و ماشين سازان بخش سنگ‌بري استان داشتيم تا بتوانيم با تجهيزات و ماشين‌آلات نوين سنگ‌هاي بهتري را صادر كنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها