کد خبر: ۳۵۹۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۳۰ دی ۱۳۹۰
هزاران مصری امروز با تجمع در نقاط مختلف شهر قاهره از جمله میدان التحریر و دیگر شهرها و استان‌های این کشور در تظاهرات میلیونی و سراسری جمله رویای شهید مشارکت کردند.
به گزارش 598 به نقل از فارس ، میلیون‌ها مصری امروز بنا به دعوت 41 جنبش‌ و تشکل سیاسی مصری در تظاهرات میلیونی و سراسری جمعه "رویای شهید" در نقاط مختلف این کشور از جمله قاهره و میدان التحریر مشارکت کردند.

تظاهرات‌کنندگان میدان التحریر با سردادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر شورای عالی نظامی مصر" و "سرنگون باد شورای عالی نظامی مصر" و "ارتش به پایگاه‌های نظامی خود بازگردد" و "مردم خواهان انتخاب رئیس جمهور مدنی هستند" خواستار کناره‌گیری این شورا از قدرت و سرنگونی آن شدند.

همچنین هزاران تظاهرات‌کننده مصری میدان التحریر نماز جمعه امروز خود را در میدان التحریر به امامت شیخ "علی جمعه برگزار کردند.

امام جمعه میدان التحریر در خطبه‌های نماز امروز خود بر ضرورت حفظ وحدت در صفوف مردم مصر و همچنین جناح‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی این کشور تاکید کرد .

شیخ علی جمعه با اشاره به این که شورای عالی نظامی مصر در ایجاد تفرقه میان انقلابیون 25 ژانویه و تغییر گرایشات آنها موفق بوده، تاکید کرد که این شورا حامی و مدافع رژیم سابق است و مهمترین دلیل این مدعا تاخیر در برگزاری دادگاه مبارک و همدستانش و همچنین وجود 12 هزار شهروند مصری در زندان‌های کشور است که باید در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.

امام جمعه میدان التحریر قاهره با درخواست از شورای عالی نظامی مبنی بر کناره‌گیری از قدرت تا نهایتا 25 ژانویه به این شورا هشدار داد، در صورت عدم کناره‌گیری از قدرت مردم مصر به میدان التحریر خواهند آمد و تا زمانی که این شورا از قدرت کناره‌گیری نکند، میدان التحریر را ترک نخواهند کرد.
 
وی با انتقاد شدید از برگزاری جشن‌های اولین سالگرد پیروزی انقلاب مصر تاکید کرد: با چه حقی می‌خواهیم به جشن و پایکوبی در 25 ژانویه بپردازیم درحالی که تاکنون نتوانسته‌ایم حق شهدای خود را بگیریم و از پایمال شدن خون‌ آنها جلوگیری کنیم.

شیخ علی جمعه در ادامه در انتقاد از کسانی که خواهان برگزاری جشن در آستانه پیروزی انقلاب مصر هستند، گفت: چگونه می‌توان پیروزی انقلاب خود را جشن گرفت درحالی که حسنی مبارک تاکنون اعدام نشده است.

وی تاکید کرد: جشن واقعی ملت مصر زمانی است که اهداف انقلاب محقق و قاتلان شهدا قصاص و موسست و نهادهای مختلف دولت از بازماندگان رژیم سابق و هواداران مبارک پاک‌سازی شده باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها