کد خبر: ۳۵۹۲۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۳۰ دی ۱۳۹۰
سرویس سیاسی 598 به نقل از فارس/ به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم "هاروی موریس" به بررسی ادعای رژیم آل‌سعود و وزیر نفت این رژیم در خصوص توان عربستان برای جبران نفت خارج شده ایران از بازار در اثر تحریم‌های یک‌جانبه غرب پرداخت.
 
بنابراین گزارش، برخی تحلیلگران بر این باورند که شکست این ادعا می‌تواند بار دیگر بر قیمت‌های بالای نفت بیفزاید.
 
علی النعیمی، وزیر نفت رژیم آل‌سعود مدعی شده بود که عربستان با بازکردن شیرهای نفت می‌تواند کمبود نفت ایران را جبران کند و تولید خود را به بیش از یازده میلیون بشکه در روز برساند.
 
بر اساس این گزارش، همان‌گونه که "کنث پولاک" می‌نویسد: "سعودی‌ها گفته‌اند که هرگونه کمبود نفت را جبران می‌کنند اما بسیاری از تحلیلگران در خصوص ظرفیت ریاض برای جبران نفت ایران دست‌کم در کوتاه‌مدت تردید دارند."
 
به نوشته موریس، تنش‌های بین ایران و غرب در خصوص تحریم‌های ضد ایرانی و نوع پاسخ احتمالی ایران همچنان قیمت نفت را بیش از 100 دلار نگه داشته است. پر کردن جای نفت ایران تنها با باز کردن شیرهای نفت سعودی ممکن نیست.
 
بنابر گزارش فوق، همین امر که عربستان سعودی بخواهد تولید خود را به حداکثر ظرفیت برساند، واقعیتی است که قیمت نفت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، نفت عربستان نفتی سنگین است و نمی‌تواند برای پالایشگاه‌هایی که از نفت سبک ایران استفاده می‌کنند، مناسب باشد.
 
اتحادیه اروپا در نظر دارد روز دوشنبه تحریم‌هایی را بر ضد ایران اعمال کند که خرید نفت از ایران را ممنوع می‌کند. اوباما نیز قانون تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرده که خرید نفت از ایران را مشکل می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها