کد خبر: ۳۵۸۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۹ دی ۱۳۹۰
سایت گل، بعد از آن که شیث رضایی از پرسپولیس اخراج شد شایعات زیادی درباره ناراحتی او از باشگاه پرسپولیس منتشر شد. گفته می‌شد به خاطر این که از او همچون نصرتی حمایت نشده و اخراجش کرده‌اند ناراحت است و به تلافی این قضیه قصد دارد تصمیماتی بگیرد. این موضوع به اضافه حضور او در تمرین تیم دوسلدورف بهترین بهانه شد تا با شیث رضایی تماس بگیریم. بعضی از سایت‌های ایرانی نوشته بودند مربی دوسلدورف او را نمی‌خواهد این درحالی است که مرور سایت‌های خارجی چیز دیگری را نشان می‌دهد. در هر صورت با خودش صحبت کردیم تا درباره تک‌تک این موضوعات به جواب درست برسیم.
 
* سلام. آلمانی یا هلند؟
- سلام. چه عجب یادی از ما کردید؟ قهرمان زنده را عشق است. نه؟! فعلاً که در آلمانم. در کلن هستم. ولی در کل به خاطر مصافت کمی که بین هلند و آلمان وجود دارد بین این دو کشور در رفت و آمدم. فعلاً منتظر پاسخ نهایی دوسلدورفی‌ها هستم.
 
* مگر مربی دوسلدورف اعلام نکرده که نیاز به تو ندارد؟
- نه چنین صحبتی نشده است. قرار است طی روزهای آینده جواب بدهد. تا الان که چیزی نگفته است.
 
* اما در رسانه‌های ایرانی طور دیگری مطرح شده.
- ای بابا. این هم از لطف آنهاست دیگر.
 
* بازی تدارکاتی که چندی پیش همراه دوسلدورف شرکت کردی چطور بود؟
- بازی خوبی بود. بازیکنان تیم ما و همین طور حریف قدرت بدنی بالایی داشتند. آلمانی‌ها از نظر قوای بدنی در دنیا زبانزد هستند. شاید نسبت به بقیه کشورهای صاحب نام از تکنیک پایین‌تری برخوردار باشند اما تکنیک های ریز را خوب اجرا می‌کنند. نوع ضربه زدن به توپ، نوع کنترل توپ، نوع جایگیری‌شان این را نشان می‌دهد. کاملاً حرفه‌ای هستند و این برایم جالب بود.
 
* سایت‌های آلمانی نوشته بودند در این بازی از سوی تماشاگران تشویق شده‌ای، درست است؟
- بله. برای خود من هم جالب بود، 200، 300 نفر حضور داشتند که تشویقم کردند. نمی‌دانستم دلیل این تشویق چه بود اما به ‌هرحال بله، تشویق شدم.
 
* شاید به خاطر عملکرد خوبی است که در آن بازی ارائه کردی؟
- خوب بازی کردم. خودم هم فکر نمی‌کردم که این طوری باشم ولی بدنم آماده بود و عملکرد خوبی داشتم.
 
* در کدام پست بازی کردی؟
- همان دفاع مرکزی بودم. با شماره 44 بازی می‌کردم. مربی تیم از من راضی بود و این را در مصاحبه‌اش هم اعلام کرد.
 
* چه گفت؟
- گفت این بازیکن ایرانی از نظر بدنی خوب و آماده است. بازیکن باهوشی است. تکنیک خوبی دارد. جالب است که این مربی تنها در یک بازی متوجه این قضایا شد. سرمربی دوسلدورف گفت این بازیکن ایرانی خودش را با هماهنگی تیمی منطبق کرده است. البته او گفته بود که من یکسری اشکالات فنی هم دارم که قابل حل است. این هم جزو سلایق مربیگری است دیگر. در کنار نقاط قوت در من یکسری اشکالات دیده که قابل برطرف شدن است.
 
* اما سایت‌های ایرانی از او نقل قول قطعی آورده‌اند که تو را نمی‌خواهد.
- گفتم که رسانه‌های ایرانی همیشه به من لطف دارند! تلویزیون، برخی سایت‌ها و بعضی از روزنامه‌ها. به ‌هرحال وقتی این‌گونه به من به عنوان یک هموطن که در آلمان مشغول تمرین با یک تیم هستم برخورد می‌‌کنند، نشانه لطف زیادشان است. اما من به این کم‌لطفی‌ها عادت دارم. اشکالی ندارد، خدا بزرگ است.
 
* مگر اتفاق دیگری افتاده که از آن بی‌خبریم؟
- نمی‌خواستم بگویم اما سرمربی این تیم آلمانی به من گفت که 2 سایت و یک روزنامه ایرانی با باشگاه دوسلدورف تماس گرفته‌اند و علیه من جوسازی کرده‌اند. این که مگر مدافع در دنیا کم است که شما به سراغ بازیکنی از فوتبال ایران رفته‌اید که محروم است و چه و چه و چه!
 
* خوب جواب او چه بود؟
- این که او به این مسائل کاری ندارد و به مسائل فنی فکر می‌کند، اما به ‌هرحال این فرد هم تاثیرگذار است و...
 
* بگذریم! تو از پرسپولیس ناراحتی؟
- برای چه؟
 
* به خاطر اخراج از پرسپولیس؟
- چطور؟ آیا مصاحبه یا حرفی از قول من شنیده‌اید؟ آیا مصاحبه‌ای از من چاپ شده؟ در 4، 5 ماه اخیر هیچ مصاحبه‌ای نکرده‌ام. آیا چیزی از قول من نوشته‌اند؟
 
* از قول تو که جسته و گریخته مصاحبه‌هایی منتشر شده ضمن اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده تو در محافل خصوصی گلایه کرده‌ای که توقع داشتی باشگاه همچون نصرتی از تو حمایت کند نه اینکه اخراجت کنند...
- اولاً که هیچ جا مصاحبه نکرده‌ام. آخرین مصاحبه من در کنفرانس مطبوعاتی بود و بعد از آن هیچ جا حرف نزده‌ام. این محافل خصوصی هم نمی‌دانم کجاست که به آن اشاره شده است. حالا که این صحبت‌ها مطرح شد باید بگویم که لازم است تشکر ویژه‌ای از محمد رویانیان داشته باشم.
 
* چرا؟
- در مقطعی که آن اتفاق در بازی پرسپولیس – داماش افتاد یک روز به دفتر مدیرعامل پرسپولیس رفتم و با او دیدار داشتم، او بدون درخواست من کاری کرد که هیچ‌کس انجام نمی‌داد. کاری که باورش برایم سخت بود.
 
* چه کاری؟ بگو مردم بدانند.
- از گفتن آن ابایی ندارم. اما از من قول گرفت که جایی نگویم. به نشانه این قول با او دست داده‌ام و نمی‌توانم قولم را بشکنم. شاید با این حرف‌هایی که الان زدم خود آقای رویانیان متوجه شود که منظورم چیست، برای من یک دنیا ارزش داشت. آن کار، تمام اخبار و شایعاتی که درباره اخراج من یا ناراحتی من منتشر شد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد چون رویانیان با این کار مردانگی را در حق من تمام کرد.
 
* به هرحال حالا که این طور می‌گویی کنجکاویم بدانیم قضیه از چه قرار بوده.
- زیاد کنجکاوی نکنید. گفتم که قول داده‌ام. اگر خود آقای رویانیان روزی لازم دید حتماً درباره‌اش صحبت خواهد کرد.
 
* داستان «توینه‌ته» هلند چه بود که در تست این تیم قبول نشدی.
- در «توینه‌ته» تست ندادم.
 
* ولی گفته می‌شد آنجا در تمرینات‌شان شرکت کرده‌ای و...
- بله در تمرینات‌شان حضور داشتم چون می‌خواستم آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم. قضیه این تیم مربوط به اول فصل است. این باشگاه بازی مرا دیده بود و از من خواست به این تیم بپیوندم ولی آن موقع نرفتم. چون با پرسپولیس قرارداد داشتم. آنها هم بازیکنان مورد نیازشان را جذب کردند. بعد که این اتفاق برای من افتاد پیرو مذاکرات قبلی به این باشگاه رفتم ولی آنها بازیکنان‌شان را گرفته بودند و فقط در پست دفاع چپ بازیکن می‌خواستند. اما من به آنها گفتم که دفاع چپ پست تخصصی من نیست و فقط چند جلسه با آنها تمرین کردم. ضمن اینکه برای بستن قرارداد با توینه‌ته هیچ تصمیمی نداشتم.
 
* حالا قصد پیوستن به دوسلدورف را داری؟
- برای دوسلدورف باید منتظر جواب سرمربی این تیم بمانم. سرمربی این تیم به خود من گفت بعد از اردوی ده روزه‌ای که دارند در این باره جواب می‌دهد.
 
* خودت چه فکر می‌کنی؟
- من بعید می‌دانم!
 
* چرا؟
- چون اولویت اصلی دوسلدورف در نقل و انتقالات، جذب یک هافبک نفوذی است. دفاع اولویت دوم‌شان است.
 
* ولی ظاهراً، تقریباً همان زمانی که تو به تمرین دوسلدورف پیوسته‌ای یک مدافع دیگر جذب کرده‌اند. پس چطور می‌گویی اولویت اول‌شان نیست؟
- شنیده‌ام که چنین چیزی در رسانه‌های ایرانی گفته‌اند. اما جذب او همزمان با ورود من نبود. قبل از اینکه من به آلمان بروم او را گرفته بودند. چیزی که من درباره نظر سرمربی تیم می‌گویم حرف سرمربی دوسلدورف است فکر نمی‌کنم حرفی غیر واقعی به زبان بیاورد.
 
* او به تو چه گفت؟
- خیلی واضح گفت که اول هافبک نفوذی می‌خواهیم بعد به فکر دفاع هستیم.
 
* به ایران برمی‌گردی؟
- اول منتظر جواب دوسلدورف هستم. تا چهارشنبه (امروز) قرار است خبر دهد. بعد از مشخص شدن تکلیف به تهران برمی‌گردم.
 
* بازی‌های پرسپولیس را تعقیب می‌کنی؟
- کاملاً. از طریق ماهواره می‌بینم.
 
* بازی‌های نیم‌فصل دوم را هم دیده‌ای؟
- بله. بازی با شاهین فوق‌العاده بود. یاد روزهایی افتادم که در پرسپولیس بودم و همه چیز خوب بود. بازی شهرداری را هم دیدم، نیمه اول خوب نبود، نیمه دوم دنیزلی یکسری ریزه‌کاری‌ها را انجام داد. این تغییرات ریز در روند بازی تیم تحول ایجاد کرد. من که بازیکنم می‌دانم وقتی اول بازی گل بخوری و 2 بر صفر عقب بیفتی حفظ تمرکز تیم و برگشتن به بازی چقدر سخت است. خدا را شکر بچه‌ها این‌کار را انجام دادند و قدرت تیم معلوم شد.
 
* از بازگشت مهدوی‌کیا به پرسپولیس که خبر داری؟
- بله. خدا را شکر با آمدن او تعداد باتجربه‌های تیم بیشتر شد. کریمی، هاشمیان، مهدوی‌کیا، بادامکی، زارع و معمارزاده بار تجربه تیم را بالا برده‌اند این قضیه بی‌تردید به نفع پرسپولیس تمام می‌شود.
 
* تو هم یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان تیم هستی. با سابقه‌ای 8 ساله. حتی از مهدوی‌کیا سابقه بیشتری با پیراهن پرسپولیس داری. تصمیمی برای بازگشت به پرسپولیس گرفته‌ای؟
- با تمام وجود برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم. اما همه چیز بستگی به آینده دارد.
 
* مرموز حرف می‌زنی.
- نه. چه رمزی، چه رموزی. من برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
* اما دنیزلی از بازی تو شناخت کافی دارد.
- بله، دوره قبل که دنیزلی در پرسپولیس بود در سیستم 3-4-3 او بازی کرده‌ام. آن موقع به همراه حسین کعبی که در جناح من بود مخوف‌ترین گوش راست ایران بودیم. بهترین دوران فوتبالم را همان سال پشت‌سر گذاشتم، بنابراین از کار من شناخت کافی دارد.
 
* خودت برای بازگشت مشکلی نداری؟ این شایعاتی که تو می‌خواهی پرسپولیس را نقره‌داغ کنی و به سایر تیم‌ها بپیوندی چیست؟
- از این حرف‌ها تعجب می‌کنم. هواداران من را می‌شناسند. اگر کدورتی هم داشته باشم سعی می‌کنم در خود مجموعه آن را حل کنم. باشگاه پرسپولیس که متعلق به ما است. خانه خودم است. من سرمایه پرسپولیسم. پرسپولیس روی من سرمایه‌گذاری کرده است. بحث نقره‌داغ کردن چه معنی دارد؟ این حرف‌ها برای من خنده‌دار است. هوداران من را می‌شناسند و می‌دانند که این حرف‌ها در قواره من نیست. من که هستم که بخواهم پرسپولیس را نقره‌داغ کنم.
 
* راستی یک سوال، در این مدت فضای دوسلدورف را چطور دیدی؟
- خیلی گرم بود. برایم جالب بود. بازیکنان دوسلدورف با هم خیلی متحد و رفیق هستند. مربی با دیسیپلین، اما مدیری دارد. او در عین مدیریت با بچه‌ها ارتباطی عالی دارد. این‌ها تجارب خوبی است که از اینجا به دست آورده‌ام.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها