کد خبر: ۳۵۸۱۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۱۶ دی ۱۳۹۴
مجلس طراز انقلاب اسلامی مجلسی نیست که غرب‌گرایان در صدر آن قرار بگیرند و وابستگی را تئوریزه و قانونمند نمایند! مجلسین شریفین خبرگان و شورای اسلامی باید نماد ارزش‌ها و باورهای ملت ایران باشد.

پایگاه 598: در تابستان امسال بود که حکیم فرزانه انقلاب اسلامی از پروژه "نفوذ" سخن گفت و اذهان عمومی را به خطری که از جانب دشمن در پسابرجام طرحریزی شده آگاه ساخت. معظم‌له عرصه‌های نفوذ دشمن را فرهنگ، سیاست و اقتصاد دانستند و در شرح ابعاد نفوذ سیاسی فرمودند: «نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم‌گیری، و اگر نشد تصمیم‌سازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاه‌های سیاسی و دستگاه‌های مدیریتی یک کشور تحت‌تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن‌وقت همه‌ی تصمیم‌گیری‌ها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و اراده‌ی مستکبرین انجام خواهد گرفت»

این سخنان در حالی اظهار می‌شودکه ما در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و قرار است مردم نمایندگانی رابرگزینند تا سرنوشت دو مرکز حیاتی تصمیم‌گیری در کشور را به ایشان بسپارند. دغدغه رهبری حکایت از برنامه ای دارد که دشمن برای نفوذ و تسخیر کرسی‌های مجلسین طرحریزی کرده است و بر آن است تا افرادی را به این مراکز مهم تصمیم‌گیری وارد نماید که در مجموع پرچمدار تمایل به غرب هستند.

در این بین یکی از شگردهای غرب و غرب‌گرایان، بهره‌برداری از نتایج مذاکرات هسته‌ای در انتخابات است. لذا از مدت‌ها قبل تلاش کرده‌اند که در حین روند مذاکرات، نیم نگاهی نیز به انتخابات داشته و زمان بندی را به نحوی تنظیم کنند که خروجی حداکثری برای آن آوردگاه مهم نیز داشته باشد. این جریان معتقد است، باید به گونه‌ی القاء نمود که حل مشکلات کشور در گرو نزدیکی و تعامل با غرب است و به عنوان نمونه از همین طریق پرونده پرمناقشه هسته‌ای ایران حل شده است! لذا کسانی باید قدرت را در کشور، بالاخص در مجلسین برعهده بگیرندکه چنین دیدگاهی دارند و باید جریان‌های مخالف - که باید آنها را تندرو و رادیکال نامید - به کناری گذاشته شوند!

در همین راستا اظهاراتی منتشر شده است که به صراحت از نسبت میان برجام و انتخابات حکایت دارد و یکی از مهمترین مسایل پسابرجام را انتخابات اسفندماه دانسته است. به عنوان نمونه سال گذشته بود که "ولی رضا نصر" مشاور سابق باراک اوباما در امور ایران و خاورمیانه در مقاله‌ای چنین نوشت: «مذاکره کنندگان ایرانی که به اهمیت اوضاع واقف هستند از هم اکنون چشم به انتخابات مجلس دارند. آمریکایی ها نیز نباید از این موضوع غافل شوند چون زمان توافق تعیین کننده نتیجه انتخابات خواهد بود. هم اکنون تندروها کنترل پارلمان را در دست دارند و برای تغییر در ترکیب آن رئیس جمهور روحانی به مزایای اقتصادی حاصل از توافق هسته نیاز دارد. آن هم خیلی زود تا بتواند رای دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد »

چندماه پیش "وندی شرمن" معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سخنانی ابعاد مهمی از برنامه پسابرجام را فاش کرده و با بیان اینکه برجام بر انتخابات مجلس ایران تاثیر خواهد گذاشت گفت: «حسن روحانی رئیس جمهور ایران بسیار دوست دارد روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پیش از برگزار انتخابات مجلس باشد تا مردم ایران شاهد برداشته شدن تحریمها باشند»

وب سایت پولیتیکو نیز در مقاله‌ای تاکید کرده است که دولت اوباما تحریم ها علیه ایران را زمانی تعلیق خواهد کرد که برای دولت بیشترین نفع انتخاباتی را داشته باشد. نویسنده این مقاله که 2 دی‌ماه امسال منتشر شده می‌نویسد: «ایران همچنین در تاریخ 26 فوریه انتخابات مجلس را برگزار می‌کند و اگر تحریم ها لغو شود، حسن روحانی رئیس جمهور ایران و میانه‌روها که از توافق هسته ای حمایت می‌کنند انتظار می رود از این وضعیت بهره مند شوند. تصور می‌شود انتخابات دلیلی برای حرکت سریع ایران در جهت برچیدن زیرساخت های هسته‌ای این کشور باشد.»

این اظهارنظرها در حالی انتشار یافته که مخاطبین آن در داخل کشور نسبت به آن واکنشی درخور نشان نداده و در مقام تکذیب برنیامده‌اند! لذا باید نسبت به آن هوشیار بود و با دقت رفتار غرب‌گرایان در آستانه انتخابات را رصد نمود. فارغ از صحت و سقم این اظهارات باید به این نکته نیز توجه کردکه آنچه موجب حل مشکلات کشور خواهد نه وادادگی در برابر غرب و اعتماد به آن، بلکه تکیه به ملت و سرمایه‌های ملی و داشتن خودباوری است و فراموش نکردن این حقیقت که غرب جز به زیاده خواهی و منافع ملی خود نمی‌اندیشد!

مجلس طراز انقلاب اسلامی مجلسی نیست که غرب‌گرایان در صدر آن قرار بگیرند و وابستگی را تئوریزه و قانونمند نمایند! مجلسین شریفین خبرگان و شورای اسلامی باید نماد ارزش‌ها و باورهای ملت ایران باشد، ملتی که استقلال و آزادگی و عزت و خودباوری خود را قریب به چهار دهه پیش فریاد زده و بر سر آرمان‌های خویش تاکنون ایستاده و خواهد ایستاد.

مهدی سعیدی

پایگاه بصیرت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها