کد خبر: ۳۵۶۸۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۷ دی ۱۳۹۴
در آخرين گزارش اي.ام بست در سال 2015 ميلادي تاکيد شده است که بيمه گران براي روياروي با اين چالش ها از تمامي ظرفيت خود جهت به نتيجه رسيدن و کاهش حداکثري ميزان خسارت ها استفاده مي کنند.
به گزارش پایگاه 598، سايت تخصصي صنعت بيمه به نقل از بيزينس اينشورنس استاندارد، "اي.ام بست" در آخرين گزارش خود همچنان نگاه منفي خود به بازار بيمه اتکايي را حفظ و اعلام کرده است که اين صنعت در سال آينده با چالش هاي فراواني روبه روست.

در اين گزارش آمده است که چالش هاي کنوني در اين بازار مانع بالقوه اي براي رشد مثبت است و حتي اين مشکلات به افزايش معکوس و منفي رتبه هاي مالي دامن مي زند. همچنين شرکت هاي فعال بايد بدانند که خودشان نمي توانند به تنهايي سرنوشت شان را رقم بزنند.

از سوي ديگر، در شرايطي که اين بازار نرم با تمامي ظرفيت در حال حرکت است، اين احتمال وجود دارد که صاحبان حق امتيازهاي کنوني، از معروفيت ديگر برندهاي موجود در بازار بهره ببرند.

اين موسسه آمريکايي ادامه مي دهد، فشار بر بازده سرمايه گذاري ها و حاشيه هاي حق بيمه نه تنها بر سود شرکت ها تاثير منفي مي گذارد بلکه ريسک پذيري و قدرت مالي آنان را نيز تعديل مي کند.

در اين گزارش که در آخرين روزهاي سال 2015 ميلادي منتشر شده، آمده است: "فشارهاي نزولي که در حال حاضر در اين بازار وجود دارد به چالش هاي طولاني مدت تبديل خواهد شد و بازيگران صنعت بيمه بايد با درنظر گرفتن اين فشارها فعاليت کنند."

اين در حالي است که نرخ بهره بانکي به رغم اقدام اخير بانک فدرال رزرو ايالات متحده آمريکا، همچنان پايين است و اين امر به صنعت بيمه آسيب جدي وارد مي کند.
بر اساس گزارش اي.ام بست، ادامه ارائه درخواست هاي ضعيف از سوي بيمه گران تازه وارد، عامل اصلي تضعيف عمليات هاي بنيادي است؛ چرا که اين شرکت ها براي حفظ تجارت و سود خود از ظرفيت هاي مازادشان بهره مي برند.

همچنين در حالي که بيمه اتکايي و عادي فضاي سايبر رو به گسترش است و انتظار مي رود تغييرات قانوني در اتحاديه اروپا و چين، فرصت هاي جديدي را در اختيار بيمه گران اتکايي قرار دارد اما نمي توان ارزيابي دقيقي را ارائه کرد و با قطعيت گفت که اين شرايط به نفع بازار است.

در آخرين گزارش اي.ام بست در سال 2015 ميلادي تاکيد شده است که بيمه گران براي روياروي با اين چالش ها از تمامي ظرفيت خود جهت به نتيجه رسيدن و کاهش حداکثري ميزان خسارت ها استفاده مي کنند.

طبق اين گزارش در سال 2016 ميلادي بازار شاهد تلاش هاي پرمعناي براي استفاده از تمامي فرصت هاي جديد و پتانسيل هاي جغرافيايي خواهد بود. در چنين شرايطي شرکت ها از عمليات هاي "ادغام و تمليک" براي برقراري توازن مالي به عنوان اقدامي استراتژيک استفاده خواهند کرد تا چرخه بازاري آنان منفي باقي نماند.

اي.ام بست که در سال 1899 ميلادي تاسيس شده است، قديمي ترين و شناخته ترين موسسه رتبه بندي در جهان است که به رتبه بندي صنعت بيمه در سراسر جهان مي پردازد. در حال حاضر، اين موسسه شرايط اقتصادي بيش از 10هزار شرکت در 100 کشور را ارزيابي مي کند.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها