کد خبر: ۳۵۶۷۰۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۰۶ دی ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، وزير نفت درباره ادعاي ارائه تخفيف هاي جذاب توسط ايران براي پس گرفتن بازار در پساتحريم، گفت: پس از رفع تحريم ها، براساس عُرف بازار نفت تخفيف مي دهيم.

بيژن زنگنه افزود: اولويت ايران پس از رفع تحريم ها، افزايش صادرات نفت است و قصد دارد ميزان آن را به پيش از دوران تحريم برساند.

در روزهاي گذشته برخي منابع خبري از برنامه ايران براي ارائه تخفيف هاي زياد به مشتريان نفت خود خبر داده بودند.

زنگنه پيش از اين نيز گفته بود: در نخستين روزهاي بعد از لغو تحريم ها 500 هزار بشکه نفت خام اضافه توليد مي کنيم و تا پايان سال نيز 500 هزار بشکه نفت ديگر را به بازار عرضه خواهيم کرد.

قيمت نفت، نصف رقم کنوني باشد ضرر نمي کنيم

وي افزوده بود: اگر يک ميليون بشکه به ظرفيت توليد ايران اضافه شود صادرات ايران دو برابر خواهد شد؛ حتي اگر قيمت جهاني نفت، نصف ميزان کنوني شود ما ضرر نمي کنيم بلکه کشورهايي که سهم ايران را گرفتند متضرر خواهند شد.

** براي بازگشت به بازار جهاني، يک روز هم درنگ نمي کنيم

وزير نفت با بيان اينکه ما را به زور و ستم از بازارهاي جهاني خارج کردند و براي بازگشت حتي يک روز هم درنگ نمي کنيم، تاکيد کرده بود: «اعتقاد داريم بايد سهم خود را بدست بياوريم تا در روزهاي بعد مجبور به سرخَم کردن مقابل برخي اعضاي اوپک براي جاباز کردن براي افزايش صادرات نفت ايران نشويم.

ايران تا پيش از تشديد تحريم ها، روزانه بيش از دو ميليون بشکه نفت خام صادر مي کرد، اما پس از رفع تحريم ها ناچار شد که ميزان صادرات را به يک ميليون بشکه در روز کاهش دهد.

در سال هايي که حضور ايران در بازار جهاني نفت کمرنگ شده بود، ساير توليدکنندگان مانند عربستان، روسيه و عراق سهم ايران در بازار را تصاحب کردند.

اما در هفته هاي گذشته و پس از موفقيت مذاکرات هسته اي و با نزديک شدن به زمان لغو تحريم ها، وزير نفت به شرکت هاي توليدکننده نفت دستور آمادگي براي افزايش توليد و صادرات نفت پس از لغو تحريم ها را صادر کرده است.

در عمليات رکوردگيري که چندي پيش در شرکت مناطق نفتخيز جنوب انجام شد، در کمتر از يک روز، ميزان توليد نفت 500 هزار بشکه افزايش يافت.

علاوه بر اين، پايانه صادراتي خارگ نيز خود را براي افزايش 500 هزار بشکه اي صادرات نفت خام آماده مي کند به گونه اي که زيرساخت لازم براي اين افزايش صادرات فراهم شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها