کد خبر: ۳۵۵۱۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: ۸۰۰ کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند.
به گزارش پایگاه 598، علی اباذری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به وجود مراکز تولیدی و صنعتی موفق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این استان با داشتن مدیران کنترل کیفیت متخصص می تواند در رشد و توسعه استانداردها موثر  واقع شود.

 
وی به ظرفیت مهم دانشجویان و دانشگاهیان برای ارتقای فرهنگ استاندارد اشاره کرد و گفت: باید برای تدوین استانداردهای ملی از ظرفیت دانشگاهیان استفاده شود.

 
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: استان زنجان ظرفیتها و پتانسیلهای خوبی دارد که باید برای ارتقای فرهنگ استاندارد و تدوین استاندارد از آنها استفاده شود.

 
اباذری به کالاهای مشمول استاندارد اجباری اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ کالا مشمول استاندارد اجباری هستند که این کالاها در حوزه های کشاورزی، صنعت وخدمات مشمول استاندارد اجباری هستند.

 
وی تصریح کرد: در سازمان ۱۰۰ هزار نیرو در بخش خصوصی با ما همکاری دارند.

 
اباذری با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو دارد، افزود: باید از تخصص و استعدادهای این افراد در تدوین استاندارد استفاده شود.

 
اباذری از بازنگری و تدوین ۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی خبر داد و گفت: تدوین ۳۰ استاندارد بین المللی از طرف سازمان هایی همچون ایزو به ایران واگذار شده است.

 
وی تصریح کرد: باید کالای تولیدی در ایران استاندارد باشد و استانداردها به صورت تشویقی مورد استفاده قر ار گیرد.

 
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: تولید کنندگان باید پاسخگوی تولید با کیفیت و استاندارد به مردم باشند.

 
اباذری افزود: میزان تهیه و تدوین استانداردها تفاوتی با کشورهای مختلف ندارد، متاسفانه در بکارگیری استانداردها مشکل و جود دارد که نیاز به تکنولوژی جدیدی است.

 
وی به  استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی اشاره کرد و گفت: برخی کالاها که مشمول استاندارد اجباری هستند مورد ارزیابی قرار می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها