کد خبر: ۳۵۵۱۸۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: زائران اربعین عبوری از محور دیواندره در محل‌های مشخص‌شده اسکان داده شدند که یکی از این افراد در شهر دیواندره فوت کرد که شایعه ابتلای این فرد به آنفلوآنزا کذب است.

به گزارش پایگاه 598، حمید حاجیلاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیواندره، اظهار داشت: در هنگام سفر تردد زائران اربعین از محور دیواندره و مسدودی جاده در هنگام بارش شدید برف این زائران در محل‌های مربوطه اسکان داده شدند که یکی از این افراد در شهر دیواندره فوت شدند.

وی با اشاره به پخش شایعاتی در مورد فوت این فرد، افزود: هم‌زمان شدن فوت این زائر با رسانه‌ای شدن بحث آنفلوآنزا سبب شد تا شایعاتی در دیواندره مبنی بر مرگ این فرد به دلیل آنفلوآنزا در میان مردم پخش شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره با بیان اینکه از این فرد نمونه‌گیری انجام شد که هیچ علائمی از آنفلوآنزا نداشت و به علت سکته قلبی جان خود را از دست داده بود تصریح کرد: افرادی که مشکوک به بیماری آنفلوآنزا بوده‌اند در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده و از آنها نمونه‌گیری شده است که خوشبختانه تا حالا هیچ مورد مبتلا به آنفلوآنزا نداشته‌ایم.

حاجیلاری به قابل کنترل بودن بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: هرساله دو یا سه موج از این بیماری در کشور راه می‌افتد و هر موج نهایتا دو هفته ادامه دارد و فقط در موج اول این بیماری سنگین است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا بیشتر برای افرادی که زمینه بیماری دیگری را دارند یا سن آنها بالا است خطرناک است که پیشگیری بهترین راه مقابله با این بیماری است.

به گفته این مسئول، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، آسم، ریوی، دیابت، کلیوی، آسم و نیز افراد کهنسال و زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند.

حاجیلاری تصریح کرد: با افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند فاصله یک متری را رعایت کنید، مرتب دست‌ها را با صابون یا ژل پاک‌کننده بشوید و در صورت بیمار شدن در منزل استراحت و از بیرون رفتن امتناع ورزید.

وی افزود: به علت اینکه این بیماری واگیر است در مکان های عمومی احتمال انتقال آن بیشتر است پس باید مردم نکات بهداشتی و پیشگیری را جدی بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها