کد خبر: ۳۵۵۱۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۴
معاون وزير امور اقتصادي و دارائي و رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت: از ابتداي امسال تاکنون ۲۹ ميليارد دلار کالا از کشور صادر شده است.
به گزارش پایگاه 598، مسعود کرباسيان صبح امروز در بازديد از گمرک استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 8 ماه نخست امسال 29 ميليارد دلار کالا از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش يافته است.
 
وي افزود: در اين مدت هم‌چنين 27 ميليارد دلار نيز وارد به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش يافته است.
 
معاون وزيرامور اقتصادي و دارائي و رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: خوشبختانه در حال حرکت به سمت تراز تجاري ثابتي از نظر واردات و صادرات در کشور هستيم.
 
کرباسيان گفت: در موضوع صادرات غيرنفتي، ميعانات نفتي رتبه نخست صادرات را دارد و پتروشيمي رتبه دوم و ديگر کالاهاي صنعتي و کشاورزي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
 
وي اظهار کرد: کشورهاي عراق، چين، امارات، هند و افغانستان کشورهاي هدف صادراتي از کشورمان هستند.
 
رئيس کل گمرک کشور افزود: در زمينه واردات هم قطعات خودرو، خودرو و خوراک دام و زيورآلات بيشترين محصولات وارداتي به کشور هستند که در زمينه واردات خودرو به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش يافته است.
 
کرباسيان تصريح کرد: گمرک اينچه‌برون اصلي‌ترين گمرک در شمال کشور است و يک گمرک هم در شهرستان بندرترکمن نيز داريم که زمينه گسترش فراواني دارد.
 
وي اظهار داشت: با توجه به افتتاح خط ريلي و توجه دولت براي ارتباط بيشتر با کشورهاي همسايه، اين مسير نزديکترين دروازه به اروپا براي دسترسي به کالاهاي مورد نياز آنها خواهد بود و نياز است در اين بخش ايستگاهي با امکانات و تسهيلات لازم براي مسافران و رانندگان با همکاري اداره راه و شهرسازي فراهم شود.
 
رئيس کل گمرک کشور افزود: با توجه به اينکه در آينده اين منطقه جزو منطقه آزاد تجاري خواهد شد، مي‌طلبد که امکانات و تجهيزات لازم براي سرمايه‌گذاري انجام شود.
 
کرباسيان گفت: با توجه به افتتاح خط ريلي بايد انبار و سيلو نيز در اين گمرک احداث شود تا واردات کالا و غلات از ديگر کشور و نگهداري آن‌ها مهيا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها