کد خبر: ۳۵۵۱۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۴
نخست وزير عراق ضمن اعلام مجدد مخالفتش با ورود نظاميان ترکيه به خاک اين کشور تاکيد کرد: برخي گروه‌ها در راستاي تقسيم عراق تلاش مي‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پايگاه خبري المسلة عراق، حيدر العبادي، نخست وزير عراق در حاشيه ديدار با جمعي از نخبگان اين کشور اعلام کرد: علاوه بر تروريسم، چالش بزرگ ديگري که کشور را تهديد مي‌کند، کاهش جهاني قيمت نفت است، اين درحالي است که ما در نبرد با تروريسم هستيم و اين جنگ هزينه‌هاي بسياري را بر دوش ما گذاشته است اما ما با وجود تمامي اين سختي‌ها و مشکلات به زودي پيروز خواهيم شد و قدرتمندتر از قبل خواهيم بود.
 
العبادي اظهار داشت: چالش‌هاي بسياري در کشور وجود دارد، سال گذشته زماني که داعش به عراق نفوذ کرد برخي گفتند که کار اين کشور به پايان رسيده و به زودي عراق تقسيم خواهد شد اما با وجود تلاش برخي براي تقسيم کشور، امروز ما خطر را از بغداد دور کرده‌ايم و در نبردهاي خود با تروريسم مناطق بسياري را آزاد کرده‌ايم.
 
نخست وزير عراق در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه دولت به اجراي اصلاحات و تسهيل آن ادامه مي‌دهد و هرگز از آن دست نمي‌کشد، تاکيد کرد: اجراي اصلاحات با وجود برخي پيچيدگي‌ها و تشريفات اداري امکان تحقق ندارند و علاوه بر اين برخي مفسدان تلاش مي‌کنند اين مشکلات باقي بمانند زيرا از اين مساله بهره مي‌برند، برخي نيز از روي ناداني با تسهيل روند اصلاحات مخالفت مي‌کنند، اين افراد در برابر هر چيز جديدي مقاومت مي‌کنند و معتقدند که اقدامات قبلي درست هستند و بايد ميان اين دو گروه تفاوت قايل شد.
 
نخست وزير عراق درباره حضور نظاميان ترکيه در شمال اين کشور با تاکيد دوباره بر مخالفت خود، گفت: اين نيروها بايد فورا از عراق خارج شوند و ترکيه به عنوان يک کشور همسايه بايد به حاکميت ملي عراق احترام بگذارد.
 
وي تاکيد کرد: ما تا عقب نشيني کامل نيروهاي ترکيه از کشور، به تلاش‌هاي خود در شوراي امنيت ادامه مي‌دهيم. همچنين در تماس‌هايي که با مسئولان تعدادي از کشورهاي داشتيم، آنها از موضع ما حمايت کردند زيرا اعضاي داعش در مرزهاي دو کشور حضور ندارند و تمامي پايگاه‌هاي آموزشي در امان بوده و از دسترس دشمن دور هستند.
 
العبادي دوباره تاکيد کرد: تمامي مربيان و مشاوراني که به نيروهاي عراقي کمک مي‌کنند، با ويزا وارد کشور شده‌اند و حملات هوايي ائتلاف ضد داعش نيز با اطلاع و موافقت ما انجام مي‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها