کد خبر: ۳۵۴۹۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سخنگوی کمیسیون آموزش درباره انحلال ۵۰ درصد واحدهای دانشگاه پیام نورتا پایان سال دوم برنامه ششم گفت: این موضوع پیشنهادی است که دولت مطرح کرده و علت آن تسلطی است که مسولان دانشگاه آزاد بر دولت دارند.
به گزارش پایگاه 598،  عبدالوحید فیاضی در گفتگو با مهر درباره انحلال ۵۰ درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم که در لایحه برنامه ششم توسعه آمده است گفت: این موضوع پیشنهادی است که دولت مطرح کرده است .

وی ادامه داد: اینکه دولت در فکر حذف پیام نور بوده، به علت تسلطی است که مسولان دانشگاه آزاد بر دولت دارند. مسولان دانشگاه آزاد به دولت خط می دهند .

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مطرح شد، نماینده دولت با این طرح مخالفت کرد این درحالی است که دولت باید بیشتر موافق این مساله باشد که همه سیاست گذاری بخش آموزش عالی با وزارت علوم باشد .

وی ادامه داد: به دنبال مصوبات مجلس شورای اسلامی یکی دو ماده از کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها به کمیسیون بازگشت داده شد .

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: کمیسیون آموزش صبح و بعد از ظهر روز گذشته دراین خصوص جلسه داشت تا اصلاحات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: مهمترین ماده ای که برگشت خورد مربوط به ترکیب شورای سنجش و پذیرش است و بحث آن این است که چه افرادی در شورا عضویت داشته باشند.

فیاضی ادامه داد: در قانون قبلی یک ماده ای داشت که عضویت در شورا به عهده چند وزیر از جمله وزیر آموزش و پروش بود که دراین طرح حذف شده بود ولی به خاطر دانشگاه فرهنگیان عنوان شد که باید وزیر آموزش و پررورش نیز عضو این شورا باشد .

وی افزود: همچنین در مورد عضویت نماینده دانشگاه آزاد نیز به همین صورت مباحثی مطرح شد که کدام نماینده دارای حق رای باشد و کدام رای نداشته باشد، این طرح بعد از انجام اصلاحات به صحن مجلس ارایه خواهد شد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها