کد خبر: ۳۵۴۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۷ دی ۱۳۹۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی افرادی که به عنوان بازرس آژانس به ایران می آیند، جاسوس هستند و قبل از ارائه گزارش به آژانس، اسامی دانشمندان ما را به سازمان های اطلاعاتی کشورهای تروریست می‌دهند.
مهر ، اسماعیل کوثری در خصوص مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: محورهایی که در این مذاکرات باید در دستور کار قرار بگیرد در درجه اول موضوع ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

وی همچنین در توضیح مباحث دیگری که باید در این مذاکرات مطرح شود، افزود: برخی افرادی که به عنوان بازرس آژانس به کشورمان فرستاده می شوند در اصل جاسوس هستند و قبل از آنکه گزارش خود را به آژانس دهند، اسامی دانشمندان و پرسنل هسته ای ما را به  نهادها تروریستی و سازمان های اطلاعاتی کشورهای تروریست می دهند، که این موضوع نیز باید مورد گفتگو قرار گیرد.

کوثری تاکید کرد: در این مذاکرات جمهوری اسلامی ایران باید از این کشورها بخواهد که مواضع  خود در رابطه با بحث ترورهای دانشمندان ایرانی را مشخص کنند؟ آیا آژانس در این رابطه که از مباحث هسته ای است قدرتی دارد که برای این موضوع تصمیم بگیرد یا خیر؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: موضوع دیگری که می تواند در این مذاکرات مطرح شود بحث تحریم ها علیه ایران است. ما باید صراحتا اعلام کنیم که اگر آنها بخواهند نفت ایران را تحریم کنند، مقتدرانه مقابل آنها می ایستیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که نفتی از تنگه هرمز خارج شود.

نماینده تهران در مجلس همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود در خصوص نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب، گفت: نامه رئیس جمهور آمریکا به رهبر انقلاب آنطور که می گویند در رابطه با بحث بسته شدن تنگه هرمز است.

وی افزود: نامه اوباما چیز جدیدی ندارد و آمریکا بداند با این نامه ها موضع ما عوض نمی شود آنها باید خودشان را اصلاح کنند نه اینکه خواهان باز ماندن تنگه هرمز باشند و از سوی دیگر موضوع تحریم نفتی ایران را مطرح کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بوده فعالیت های هسته ای ایران، گفت: آنها بر چه اساسی و بر چه مبنایی می خواهند نفت ایران را تحریم کنند، اگر ایران در فعالیت های خود خلاف قوانین بین المللی عمل کرده تحریم ها را قبول می کنیم اما اگر بر اساس قوانین فعالیت های خود را پیش می برد آمریکا و متحدانش بر چه اساسی اقدام به تحریم می کنند؟

کوثری در پایان با تاکید بر اینکه این تصمیم و اقدام آمریکا و غربی ها به معنای پیاده کردن قانون جنگل است، گفت: آنها می خواهد به شکل بی قانونی عمل کنند بنابراین ما هم نسبت به این نامه ها بی تفاوتیم و به آن توجهی نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها