کد خبر: ۳۵۴۶۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
شوراهای منطقه‌ای در فرانسه از قدرت زیادی برای تصمیم‌گیری درباره حمل و نقل محلی و مسائل آموزشی و اقتصادی برخوردار هستند.نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات مرحله منطقه‌ای فرانسه در روز یکشنبه ۱۳ دسامبر حاکی از ناکامی حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه و پیروزی حزب جمهوریخواه به رهبری نیکلا سارکوزی در این انتخابات است.
به گزارش پایگاه 598، رسانه‌های غربی از شکست حزب جبهه ملی فرانسه در دور دوم انتخابات منطقه‌ای خبر داده‌اند. این حزب با پیروزی در دور اول این انتخابات، سیاستمداران را شوکه کرده بود. 

نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات مرحله منطقه‌ای فرانسه در روز یکشنبه ۱۳ دسامبر حاکی از ناکامی حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه و پیروزی حزب جمهوریخواه به رهبری نیکلا سارکوزی در این انتخابات است.

البته به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که کلیه آرا ریخته شده به صندوق‌ها شمرده شده‌اند، اما هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است.

 

مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی

 براساس نتایج اولیه اعلام شده، حزب راست میانه، حزب جمهوریخواه به رهبری نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری سابق فرانسه، توانسته است در شش منطقه به پیروزی برسد و حزب سوسیالیست در ۵ منطقه به پیروزی رسیده است.

 

گزارش ها حاکی است که در جنوب شرق فرانسه نیز "مارین مارشل لوپن" کاندیدای اصلی حزب جبهه ملی نیز در مقابله کاندیدای حزب جمهوریخواه شکست خورده است. وی ۴۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

 

 

مارین مارشل لوپن، خواهرزاده رهبر حزب جبهه ملی (مارین لوپن)

 

 

به نوشته سایت بی بی سی، در حالی این نتایج به دست آمده که جبهه ملی، در مرحله اول انتخابات در هفته پیش، موفق شده بود که در ۶ منطقه از ۱۳ منطقه فرانسه جایگاه نخست را به دست بیاورد.

 

به گزارش رویترز پیروزی حزب جمهوریخواه نتیجه اقدام حزب سوسیالیست بود. برای اینکه راست افراطی نتواند پیروزی دور اول را تکرار کند، حزب سوسیالیست برای دور دوم انتخابات از نامزدهای حزبش در مناطق شمالی فرانسه که جبهه ملی از قدرت بیشتری برخوردار بود، خواسته بود که به نفع حزب جمهوریخواه انصراف دهند.

 

 

 

 

 

مارین لوپن گمان می‌کرد حزبش همچون دور اول برنده دور دوم انتخابات خواهد شد

 

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه که از تاکتیک انصراف نامزدهای حزب سوسیالیست برای مقاله با راست افراطی دفاع کرده بود، گفته است که مبارزه با افراط گرایی دست راستی تمام نشده است.

 

مانوئل والس تصریح کرده است: خطر راست افراطی هنوز از بین نرفته است و راه طولانی تا رسیدن به این هدف باقی است.

 

به نوشته سایت رادیوفردا، نیکلا سارکوزی نیز گفته است که پیروزی‌های راست افراطی در مرحله اول انتخابات هشداری بود برای همه سیاستمداران از جمله ما بود.

 

انتخابات منطقه ای فرانسه، اولین انتخاباتی بود که از زمان حملات ماه گذشته در پاریس، که به کشته شدن ۱۳۰ نفر منجر شد، در فرانسه برگزار شد.

 

مسائلی چون مهاجرت و امنیت، که از نقاط قوت راست افراطی محسوب می‌شوند، در پی حمله‌ها ۱۳ نوامبر در پاریس، به بحث اصلی در سطح ملی تبدیل شدند.

 

 

  

سارکوزی و اولاند

 

 

جبهه ملی در سال‌های قبل نیز موفق نشده بود در هیچ یک از انتخابات منطقه‌ای کشور فرانسه به پیروزی دست پیدا کند. این حزب امیدوار بود که حضور قدرتمند در این انتخابات، شانس مارین لوپن، رهبر جبهه ملی، را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.

 

جبهه ملی فرانسه بعد از پیروزی در دور اول انتخابات منطقه‌ای گفت که به سیاست‌هایش برای مبارزه با "اسلام‌گرایی" افراطی پایبند خواهد ماند.

 

شوراهای منطقه‌ای در فرانسه از قدرت زیادی برای تصمیم‌گیری درباره حمل و نقل محلی و مسائل آموزشی و اقتصادی برخوردار هستند.

 

 

 

به گزارش سایت رادیو فرانسه، در دور دوم انتخابات نزدیک به ٦٠ در صد رای دهندگان شرکت کردند. این میزان نزدیک به ١٠ در صد بیش ازدور نخست انتخابات در هفتۀ پیش از آن است. در روزهای اخیر اغلب رهبران سیاسی راست و چپ، شهروندان فرانسه را به شرکت گسترده در انتخابات برای سد کردن راه نامزدهای جبهۀ ملی دعوت کردند. نتیجۀ انتخابات نشان می هد که دعوت به بسیج مورد توجه مردم قرار گرفته است.

 

این نخستین بار پس از به اجرا گذاشتن تقسیمات جدید کشوری و تبدیل ٢٢ استان به ١٣ استان بزرگ است که رای گیری برای انتخاب اعضای شوراهای استان انجام می گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها