کد خبر: ۳۵۳۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۶ دی ۱۳۹۰
قطر تلاش مي‌كند در منطقه با عربستان سعودي رقابت كند كه در اصل نقشي است كه مصر در دهه هشتاد ايفا مي‌كرد؛ آن زمان مصر از جبهه عربي خارج شد و با امضاي معاهده كمپ‌ديويد به صف آمريكا و اسرائيل پيوست؛ اين امر سبب شد كه مصر نقش تاثيرگذاري اش را در منطقه از دست بدهد و عربستان از اين امر بهره‌برداري كرد / آیا امیر قطر در این دیپلماسی در پیش گرفته جدید برای خویشانید صهیونیستها، همچون همسرش پای وی نیز پیچ می خورد یا خیر؟!
پس از اینکه "حمد بن خلیفه آل ثانی" در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، پیشنهاد کرد که نیروهای نظامی کشورهای عربی به سوریه اعزام شوند، موج محکومیت ها علیه این رژیم دیکتاتور نحیف بیشتر شد.

به گزارش بی باک، ریيس كميته امورعربي كانون روزنامه‌نگاران قاهره این گرد و خاک کردنهای اخیر قطر را ناشی از نبود کشورهای قوی عربی در منطقه دانسته که موجب گردیده قطر از این موضوع نهایت سوء استفاده را بنماید و به لیدری برای تحقق اهداف غرب و صهیونیستها مشغول شود و به ایفای نقشی بزرگتر از حد و اندازه‌های این کشور اقدام کند.



"جمال فهمي" گفت: قطر تلاش مي‌كند در منطقه با عربستان سعودي رقابت كند كه در اصل نقشي است كه مصر در دهه هشتاد ايفا مي‌كرد؛ آن زمان مصر از جبهه عربي خارج شد و با امضاي معاهده كمپ‌ديويد به صف آمريكا و اسرائيل پيوست؛ اين امر سبب شد كه مصر نقش تاثيرگذاري اش را در منطقه از دست بدهد و عربستان از اين امر بهره‌برداري كرد.

گفتنی است در پی سخنان عجیب اخیر امیر قطر، مردم و مسئولان سوریه درخواست شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی برای اعزام نیروهای نظامی عرب به کشورشان را محکوم کردند.

در همین حال، ناظران گفتند که این درخواست امیر قطر فراتر از ماموریت هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه است که اولین گزارش خود را در چند روز آینده به این اتحادیه ارایه خواهد کرد.

این درحالی است که در سطح مردمی نیز بر موج محکومیت درخواست ها برای دخالت در امور داخلی سوریه افزوده شده است.

حال باید منتظر بود تا ببینیم آیا امیر قطر در این دیپلماسی در پیش گرفته جدید برای خویشانید صهیونیستها، همچون همسرش پای وی نیز پیچ می خورد یا خیر؟!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها