کد خبر: ۳۵۲۸۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۲۵ دی ۱۳۹۰
عوامل تولیدکننده یکی از برنامه‌های ورزشی رسانه ملی شب گذشته از کارشناس ثابت تلویزیون فارسی زبان بی بی سی دعوت کردند تا با حضور در استودیو این برنامه نظرات خود را درباره مسائل مرتبط با فوتبال ایران بیان کند.

به گزارش رجانیوز، با وجود این که انتظار می‌رود کارشناسان صاحب نام و دارای کارنامه در برنامه‌های ورزشی سیما مورد استفاده قرار گیرند، دست اندرکاران برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو شب گذشته برای بررسی مسائل فوتبال ایران از کارشناس همیشگی تلویزیون فارسی زبان بی سی سی(!) دعوت کردند تا با حضور در استودیو پخش این برنامه به بحث و بررسی با مجری برنامه ورزش از نگاه دو بپردازد.

البته این برای نخستین بار نیست که کارشناسان رسانه ملی با رسانه‌های بيگانه یکی هستند، پیش از این که برنامه سازان شبکه دوم سیما از "بهمن فروتن" کارشناس تلویزیون دولتی انگلیس دعوت کنند تا در برنامه‌ ورزش از نگاه دو شرکت کند، برنامه سازان شبکه سوم سیما از "حسین معدنی" سرمربی سابق تیم ملی به عنوان کارشناس استفاده کردند که وی به طور همزمان به عنوان کارشناس تلویزیون صدای آمریکا بارها با این شبکه بیگانه سابقه همکاری داشت.

سوال اصلی و کلیدی اینجاست که چرا مسوولان شورای سیاست گذاری ورزش سیما علی رغم حساسیت‌های موجود بدون در نظر گرفتن تبعات این اقدام همچنان اصرار به استفاده از این افراد را دارند، با وجود این که کارشناسان متعدد و کار بلدی در ورزش ایران وجود دارند، مشخص نیست چرا برنامه سازان رسانه ملی تاکید دارند از کارشناسانی استفاده کنند که همکاری با رسانه‌های بيگانه دارند.

کارنامه افرادی چون "بهمن فروتن"، "حسین معدنی"  و دیگر همکاران رسانه‌ای این شبکه‌ها نشان می‌دهد آنها منعی برای همکاری با این شبکه‌های پیش روی خود مشاهده نمی کنند به همین دلیل با وجود آگاهی از سیاست‌های ضد ایرانی این رسانه‌های خبری همچنان به عنوان یار رسانه‌ای شبکه‌ها با آنها همکاری می کنند.

حضور پررنگ این افراد در رسانه‌های بیگانه به رغم تذکرهای دستگاه‌های اجرایی همچنان ادامه دارد تا مشخص شود قانون گریزان ترسی از محرومیت‌های قانونی ندارند حال نکته تعمق برانگیز اینجاست که برنامه سازان رسانه ملی با چنین شرایطی همچنان این افراد را به عنوان گزینه‌های کارشناسی خود انتخاب می کنند تا اوج بی توجهی خود را به این مساله نشان دهند.

این افراد که بعضا کارنامه قابل قبولی هم در عرصه مربیگری ندارند، در قامت یک کارشناس زبده و تمام عیار به کالبدشکافی اتفاقات فوتبال ایران می‌پردازند و بعضا برای برون رفت از وضعیت کنونی فوتبال ایران نسخه‌ پیچی می کنند در صورتی که تفکرات این افراد هرگز کارایی لازم را نداشته چرا که تیم‌هایی که مسوولیت فنی آنها برعهده این نفرات بوده همیشه دچار بحران و چالش بوده تا مشخص شود این افراد تنها روی کاغذ به عنوان فرد متبحر شناخته می‌شوند اما در عمل هیچ هنری برای ارائه در اختیار ندارند.

به هر روی انتظار می‌رود مدیران و برنامه سازان رسانه‌ای با تامل روی انتخاب‌های خود از همکاری با عوامل رسانه‌های معاند و بیگانه پرهیز کنند چرا که این روند می‌تواند ابهامات فراوانی را برای مخاطب فراهم کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها