کد خبر: ۳۵۲۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۵ دی ۱۳۹۰
ژنرال شدن در فوتبال ايران از دسته مقام هايي است كه براي رسيدن به آن بايد مراحل مختلفي طي شود و امير قلعه نوعي نخستين كسي بود كه به طور رسمي به اين لقب دست پيدا كرد و مظلومي نيز اخيرا در مصاحبه ي خود را ژنرال خواند كه مدافع اين عنوان در واكنش به اين ادعاي مظلومي عنوان كرد كه القاب بايد توسط مردم بر روي افراد گذاشته شوند نه اينكه خودمان شانه هايمان را پر از درجه و مقام كنيم.
باشگاه خبرنگاران، يكي از اتفاقات و حاشيه هاي نيم فصل رقابت ها صحبت هاي مظلومي و قلعه نوعي در مورد لقب ژنرال بود كه جالب است طي گزارشي به اين قضيه بپردازيم كه چگونه مي توان به لقب ژنرالي از سوي مردم دست پيدا كرد اين تنها مي تواند با در نظر گرفتن كارنامه عملكرد اين افراد محاسبه شود اما نكته جالب اين است كه چرا در اين نبرد القاب با وجود اين همه كلمه و تركيب در زبان فارسي هم چنان سرمربيان به دنبال كسب عنوان ژنرال مي باشند.

*قلعه نوعي پر افتخارترين سرمربي ليگ است

با نگاهي به كارنامه عملكرد قلعه نوعي كه از سوي فوتبالي ها به لقب ژنرال مزين شد مي توان دريافت كه وي چگونه به اين درجه دست پيدا كرد.

قلعه نوعي به 2 بار قهرماني وي ك نائب قهرماني و يك سومي با استقلال دست پيدا كرده است و 2 بار قهرماني با سپاهان اصفهان را نيز به نام خود ثبت كرده است.

با نگاهي به مربي گري وي در 2 تيم كه وي در رقابت قهرماني در جام حذفي 81-80 با تيم استقلال به قهرماني رسيد.

هم چنين موفق شد در مسابقات ليگ سال 83-82 به مقام نائب قهرماني دست پيدا كند.

در سال بعد وي توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد و در سال 85-1384 قلعه نوعي با استقلال به مقام قهرماني دست پيدا كرد.

هم چنين قلعه نوعي در رقابت جام حذفي 87- 86 استقلال را قهرمان جام حذفي كرد و در سال 87-88 با تيم استقلال به قهرماني در ليگ برتر دست پيدا كرد.

هم چنين قلعه نوعي در سال 89-88 با تيم سپاهان به قهرماني در ليگ برتر رسيد و در سال 90- 89 نيز با اين تيم قهرماني را تكرار كرد تا بتواند با اين عملكرد نام خود را به عنوان قوي ترين و پر افتخارترين سرمربي ليگ فوتبال ايران به ثبت برساند.

*مظلومي ركوردار پيروزي در دربي

مظلومي سرمربي فعلي تيم استقلال تهران به مدت 9 سال دستار پورحيدري در اين تيم بود و بعد تر ها هدايت تيم هاي صنعت نفت آبادان، مس كرمان ، صباي قم، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز را برعهده گرفت.
ازجمله افتخارات است وي دردوران مربي گري اش مي توان به رتبه سومي تيم مس كرمان در ليگ هشتم اشاره كرد.

همچنين مظلومي ميتوانست در 4 دربي برنده بازي باشد تا از اين حيث ركوردار باشد وهوادارن بومي را ژنرال دربي بخوانيد اما مظلومي در اظهار نظري خود را به طور كلي يك ژنرال مي داند در حالي كه در مقايسه عملكرد وي و قلعه نويي به سادگي مي توان دريافت كه اين لقب مستحق قلعه نويي است كه با تيم استقلال دو بار به قهرماني ليگ دست پيدا كرده است.

* پروين چگونه سلطان شد....


علي پروين كه ملقب به واژه سلطان مي باشد با تيم پرسپوليس تهران به موفقيت هاي بي شماري دست پيدا كرده است و كسب اين لقب برايش قابل قبول است چرا كه كار نامه درخشاني در تيم سرخپوشان دارد

وي درسال 1973 و 1975 با تيم پرسپوليس تهران قهرمان جام تخت جمشيد شد.

در سال 1981 با اين تيم به قهرماني در جام وحدت رسيد در سال 1982 و 1986 قهرمان در جام باشگاه هاي تهران را تجربه كرد در سال 1982 به قهرماني در جام حذفي رسيد.
در سال 1987 با پرسپوليس به قهرماني در جام حذفي تهران رسيد.

در سال 1988 با اين تيم قهرمان جام باشگاه هاي تهران شد.

درسال 1998 قهرمان جام 17 شهريور شد و د رسال 1991 در اين تيم به جام برندگان جام آسيا دست پيدا كرده است، با تحليل اين نتايج مي توان به اين جمع بندي رسيد كه عملكرد افراد باعث مي شود تا به درجه يا مقامي دست پيدا كنند و اگر كسي بخواهد يك شبه به اين جايگاه برسد به زودي نيز خلع سلاح مي شود و از قديم نيز گفته اند كه بار كج به منزل نمي رسد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
تیم پرسپولیسلی که قلعه نوعی می برد بسیار قوی تر از تیم پرسپولیس فعلی است که یک بارهم برد به لطف کمک داور بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
تیم پرسپولیسلی که قلعه نوعی می برد بسیار قوی تر از تیم پرسپولیس فعلی است که یک بارهم برد به لطف کمک داور بود پس ژنرال واقعی استقلال کسی نیست جز امیر قلعه نوعی
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
فقط علی سلطان عشقه ....عشق است.علی پروین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها