کد خبر: ۳۵۲۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۵ دی ۱۳۹۰
عضو پاكستانی موسسه مطالعات راهبردی لندن:
تحلیلگر برجسته مسائل دفاعی پاكستان و عضو موسسه مطالعات راهبردی لندن با تاكید بر این كه تھدیدھای واشنگتن علیه ایران بی اساس و توخالی است، گفت: جمھوری اسلامی ایران ھیچ گاه هراسی از تهدیدهای آمریكا نداشته است.

ژنرال 'جمشید ایاز خان' روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا خاطر نشان ساخت: جمھوری اسلامی ایران یك كشور قدرتمند بودہ و تھدیدھا و اعمال محدودیت ها برای توقف روند پیشرفت این كشور در زمینه های مختلف با شكست روبرو می شوند.

وی دربارہ تھدیدھای اخیر امریكا علیه ایران افزود: این تھدیدھا تنها جنبه تبلیغات روانی داشته و ھیچ زمان به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

ایاز خان با اشارہ به اینكه ایالات متحدہ امریكا و كشورھای غربی در موقعیتی نیستند كه بتوانند به ایران حمله كنند، گفت: این وضعیت ھم اكنون در حال آرام شدن است.

تحلیلگر برجسته مسائل دفاعی پاكستان نقش چین و روسیه را در این زمینه بسیار مھم عنوان كرد و دلیل این امر را عدم حمایت این دو كشور از اعمال تحریم ھای جدید علیه ایران دانست.

وی معتقد است: غرب برای بدست آوردن اجماع جهانی به منظور اعمال تحریم ھای جدید علیه ایران با شكست روبرو می شود.

جمشید ایاز خان با تقبیح تحریم ھا و محدودیت های اعمال شده علیه ایران و مردم این كشور با اشاره به اینكه ما از تحریم ھا استقبال نمی كنیم، تاكید كرد: جمھوری اسلامی ایران با اتكا به تلاش ھا و فعالیت ھای بومی خود توانسته قله ھای موفقیت را پی در پی فتح كند.

وی با بیان اینكه ایالات متحدہ امریكا نسبت به ایران رویكرد و سیاست های دوگانه اتخاذ می كند، به سیاستمداران واشنگتن هشدار داد و تصریح كرد: ایران مانند عراق یا افغانستان نیست. تھران درصورت مشاھدہ ھرگونه تهدید پاسخ سختی به آن خواهد داد.

این افسر بازنشسته ارتش پاكستان با اظھار امیدواری نسبت به حل و فصل مسایل ھسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو افزود: درغیر این صورت ھرگونه اقدام خشونت آمیز در این زمینه , منطقه را تحت تاثیر خود قرار می دھد.

وی اظھار داشت: جمھوری اسلامی ایران موفق شد با بھرہ مندی از منابع داخلی , بسیاری از قدرت ھای اقتصادی را پشت سر بگذارد.

ژنرال جمشید ایاز خان در پایان با اشارہ به اینكه ایران ھمسایه نزدیك و برادر پاكستان است، تاكید كرد: سطح همكاریهای تھران - اسلام آباد باید بیش از گذشته در زمینه های مختلف بویژه تجاری و انرژی افزایش یابد زیرا ثبات و پایداری كه جمھوری اسلامی ایران ایجاد كرده به نفع پاكستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها