کد خبر: ۳۵۲۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۵ دی ۱۳۹۰
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: نامزدهاي انتخاباتي مواظب باشند جلب آراي عمومي به ويژه در مناطق مرزي گرفتار گروه خاص يا وابستگان به کانون‌هاي قدرت و ثروت نشوند.

حجت الاسلام صفدري در گفتگو با سرويس استان‌هاي مرکز خبر حوزه، با اشاره به اهميت دوره جديد انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: در انتخابات گذشته، فتنه گران با تلاش در جهت زير سوال بردن آراي مردم، در جهت از هم پاشيدن ثبات کشور، حرکت کردند که در اين انتخابات نيز به دنبال استفاده از فرصت براي به چالش کشيدن نظام هستند.

امام جمعه سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري با تاکيد بر حضور حداکثري و ضرورت بحث دشمن شناسي، خواستار حضور دشمن شکن مردم در عرصه انتخابات شدند که اميدواريم مردم هم با حضور گسترده و هم با بصيرت خود با انتخاب فرد و يا افراد اصلح زمينه تعالي کشور را در عرصه‌هاي گوناگون فراهم کنند.

حجت الاسلام صفدري با ذکر اين مطلب که نامزدهاي انتخابات در مجلس شوراي اسلامي نبايد از هر گروه خاص استقبال کنند، اظهارداشت: بسياري از مواقع ممکن است نامزد انتخابات متوجه نباشد که گروه فکري خاص يا وابستگان به کانون‌هاي قدرت و ثروت با چند واسطه او را آلت دست خود قرار داده اند.

وي گفت: افراد و يا گروه‌هايي که به مراکز قدرت و ثروت وابستگي ابزار مي‌دارند ممکن است در اين انتخابات با شناسايي افراد مستعد براي آنها تبليغات کنند، حتي بدون اينکه آن فرد نماينده نيز به طور مستقيم متوجه قضايا شود و پس از انتخاب به دنبال سواستفاده از منتخب مردم باشند.

امام جمعه سرپل ذهاب اظهارداشت: در اين عرصه حساس، نقش مهم روحانيت، فرهنگيان، افراد مطلع و بيدار در بيداري و روشنگري اذهان مردم، حياتي است زيرا اين اقشار مي‌توانند با بينشي که از آن برخوردار هستند ملاک‌ها و معيارهاي انتخاب اصلح را براي مردم بيان کنند.

وي با اشاره به اهميت موضوع انتخابات در مناطق مرز نشين و مناطقي که از بافت مذهبي چند گونه اي برخوردار هستند، گفت: فعاليت در اين مناطق داراي ويژگي‌ها و شرايط خاصي است که اگر کانديداها نيز براي جلب آراي عمومي به اين مناطق مي‌آيند، بايد با درک ظرافت‌هاي کاري از وعده‌هاي کذايي خودداري کنند.

حجت الاسلام صفدري با بيان اين مطلب که برخي افراد براي جلب آراي مردم معتقد به فرقه‌هاي ديگر، ارزش‌ها ومباني اسلام اصيل و تشيع را نيز زير سوال مي‌برند، عنوان کرد: ديده شده است که برخي افراد با حضور در جمع اقليت‌هاي مذهبي و قومي با تاييد تمامي اعتقادات آنها و بعضا زير سوال بردن برخي مباني اعتقادي تشيع، سعي مي‌کنند با جلب اعتماد آنان به مجلس و يا شوراهاي شهري و روستايي راه يابند ولي از عواقب کار خود غافل هستند.

وي گفت: آنها متوجه نيستند که بعد از انتخابات، همين وعده‌هاي آنان که تنها براي جلب نظر و افزايش آرا انجام مي‌دهند، چه بازتاب‌هاي منفي را به بار مي‌آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها