کد خبر: ۳۵۱۳۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۳۰ آبان ۱۳۹۴
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه ثبت‌نام از دانشگاهیان متقاضی تشرف در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از اواسط آذر آغاز می‌شود، گفت: دور بعدی اعزام دانشگاهیان به عتبات از 5 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به وقایع پیش آمده در حج سال جاری و همچنین توضیحاتی در خصوص تعطیلی عمره که منجر به توقف اعزام‌های دانشگاهیان شد، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های منظم، بهترین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات را در دوره چهاردهم داشته باشیم و بتوانیم با برنامه‌های فرهنگی و حمایت از دانشگاهیان، کمیت و کیفیت اعزام‌های دانشگاهی را ارتقاء دهیم.

فقیهی در ادامه با ارائه گزارشی از برگزاری سیزدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان افزود: سیزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 19 مرداد با اعزام یک کاروان از استان کرمان آغاز شد و در یک بازه زمانی 3ماهه با اعزام آخرین کاروان از استان مرکزی در 23 آبان ماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این دوره 7هزار و 560 نفر از دانشگاهیان در قالب 189 کاروان از سراسر کشور راهی عتبات عالیات شدند که از مجموع کاروان‌ها تعداد 97 کاروان به صورت هوایی و تعداد 92 کاروان نیز به صورت زمینی راهی عتبات شدند.

فقیهی گفت: 183جلسه آموزشی قبل از سفر برای زائرین عتبات دانشگاهی برگزار شد و بیش از 40 همایش ویژه عتبات دانشگاهیان با عنوان «احلی من العسل» در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بعد از ارائه گزارش مفصلی از عتبات دانشگاهیان سرفصل برنامه‌های چهاردهمین دوره را مطرح کرده و از آغاز اعزام دوره بعدی از 5 بهمن خبر داد و گفت: ثبت‌نام از دانشگاهیان متقاضی تشرف در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از هفته‌های آینده تقریبا از اواسط آذر در سایت لبیک آغاز خواهد شد و مذاکرات لازم با یکی از بانک‌های عامل در خصوص اعطای تسهیلات به زائرین دانشگاهی انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق گزارشی در خصوص اقدامات اجرایی، برنامه‌های فرهنگی و همچنین پیگیری‌های ویژه کاروانی صورت گرفته در نجف اشرف و کربلای معلی ارائه داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها