کد خبر: ۳۵۱۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۴ دی ۱۳۹۰
هم اندیشی: آری در کربلای امروز و در عرصه عاشورای اکنون می بایست با کنارزدن تمام روابط و علائق و ملاحظات دنیایی و اجتماعی و سیاسی، آنچه را مدنظر می گیریم، می­بایست با محک و قالب ولی فقیه و اطاعت از وی باشد.
این است راه حسین/این است پیام زینب

چهل روز از شهادت سالار شهیدان و قافله سالار کاروان عشق می گذرد.

 40 شب است که خواب راحتی به چشمان اهل بیت و بالاخص عقیله بنی هاشم حضرت زینب نیامده است.

مشخص نیست در عدد40 چه سری است و لی همین قدر می­توان گفت که فضای حاکم بر بین النهرین در تقابل با اهل­بیت پیغمبر در ابتدای شهادت حسین بن علی با فضای حاکم در پایان این چهل روز کاملا متفاوت است.

در بدو ورود اهل بیت پیغمبر به شام و یا کوفه اولیاء الله با انگشت اتهام و بعضا با انگ خارجی از دین خدا نشان داده می­شدند.

ولی در ادامه و پس از حدود یک ماه افشاگری­های حضرت زینب و زین العابدین عیلهماالسلام و ماجرای خرابه شام و خطابه­ها و مکالماتی که بین اهل­بیت و مردم آن دیار صورت می گرفت, فضای حاکم را به فضایی مملو از تأثر ، پشیمانی و نفرت نسبت به حکومت آل امیه و بنی مروان تبدیل نمود.

البته این پشیمانی چه حاصلی دارد؟!

تا جایی که حضرت زینب در جواب کسانی که در مصائب اهل­بیت می­گریستند فرمودند: "اگر شما بر ما گریه می­کنید پس چه کسی ما را کشت؟!

تا ابد اشک چشمان شما خشک نشود!

این تغییر فضا به حدی بود که یزید پرچمدار جنایت کربلا، با اظهار پشیمانی، تمام امور و جنایات واقع شده در کربلا را به ابن زیاد حواله داد و او را مقصر فاجعه کربلا معرفی نمود.

این اتفاق ثمر حرکت و مدیریت استراتژیک و راهبردی حضرت زینب و زین­العابدین سلام الله علیهما است.

در اوج فشار روحی و غمی که بر آنها حاکم بود ، با بصیرتی کامل که منشأ گرفته از وحی ربوبی بود این تغییر را در دیدگاه مردم ایجاد نمودند که خود تکمیلی بر قیام عاشورا بود و ضربه نهایی بر پیکره بنی امیه شیطانی.

و اگر نبود این مدیریت، هرگز این مهم حاصل نمی شد.

اما تمام این مسائل بار غم و مصیبت بزرگ شهادت مظلومانه حسین بن علی و یارانش و مشاهده 40 منزل سرهای برنیزه را نمی­تواند بکاهد.

این بار عظیم غم جایی بروز نمود که این کاروان نور، دیگر بار به کربلا آمد اما این بار بدون محرمی برای زینب کبری و بدون کاروان سالار و علمدار!

ناگهان خودرا از بالای ناقه­ها و اسب­ها بر زمین افکنده و با نوای واحسینا وا عباسا واعلیا وا محمدا وا قاسما . . . به سمت قبور مطهر شهدا روانه شدند.

 

اما ندای "مارأیت إلا جمیلا" عقیله بنی هاشم همواره بر پیکره تاریخ تازیانه می زند و به تمام پیروان ولایت و جویندگان بصیرت این پیام را می دهد که "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا."

هر روز و هر لحظه با حسین و یزید زمان روبرو هستی.

در عرصه قیام عاشورا در سرزمین کربلا برای انتخاب راه حسین و حمایت از او و مبارزه با یزید زمان می­بایست ابتدا از خود و زخارف دنیا بگذری و تنها رضای خدا و ولی او را در نظر بگیری و با تمام وجود در راه وی که همان راه نور و صراط هدایت است حرکت کنی و اگر لازم شدپاره پاره شوی.

آری در کربلای امروز و در عرصه عاشورای اکنون می بایست با کنارزدن تمام روابط و علائق و ملاحظات دنیایی و اجتماعی و سیاسی، آنچه را مدنظر می گیریم، می­بایست با محک و قالب ولی فقیه و اطاعت از وی باشد.

هر چه مار ا از مسیر هدایت آن منحرف می کند حذف و دفع کنیم و دشمن بداریم

آری

این است راه حسین

این است پیام زینب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها