کد خبر: ۳۵۰۹۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۷ آبان ۱۳۹۴
فرماندار تبریز با اشاره به نگران کننده بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی در کشور در سال آینده، شاهد عمده فعالیت‌ها در این بخش خواهیم بود.

به گزارش پایگاه 598، رحیم شهرتی‌فر صبح امروز در آیین تجلیل و معارفه نمایندگان کارفرمایان در مراجع حل اختلاف کار تبریز، با بیان اینکه در معادله فعالیت‌های انسانی مسئله کار برای تولید کالا و مبادله و چرخش اقتصادی جوامع از گذشته دارای اهمیت بالایی بوده است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله در تاریخ معاصر کشورها مسئله کار و کارگری موجب تغییرات بزرگی در تاریخ شده است.

وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز در ماده 160 قانون کار در رابطه با هیئت‌های حال اختلاف مطرح شد که نشان از اهمیت روابط کارفرمایی و کارگری داشته به طوری که ساختاری نیز برای آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، افزود: امروز برای پیشرفت و استقرار عدالت نیازمند حضور چنین مراجعی هستیم، چرا که اگر ساختار شورایی درست انتخاب شده و بر اساس ضابطه و قانون عمل شود مطمئنا برای تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی موفق خواهد بود.

فرماندار تبریز با اشاره به آغاز رونق اقتصادی در ماه‌های آتی، گفت: با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی در کشور در سال آینده، شاهد عمده فعالیت‌ها در این بخش خواهیم بود که در این زمینه کارفرمایان و کارگران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و البته تنظیم روابط صحیح این دو قشر نیز نقش بسیار مهمی در این پیشرفت دارد.

وی در ادامه با اشاره به نگران کننده بودن نرخ بیکاری در استان، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های گذشته استان آذربایجان‌شرقی با وجود صنایع بزرگ و فعالیت‌های تجاری و نرخ بیکاری در سال 84 5.4 درصد بود و پایان سال 92 12.8 درصد در تبریز رسید که در قبال این برون رفت از این وضعیت وظیفه داریم تا به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها