کد خبر: ۳۴۹۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۲ دی ۱۳۹۰
یک مزدور سازمان جاسوسی موساد در لبنان که از 35 سال پیش تاکنون برای این رژیم کار می‌کرده است، به دست اطلاعات ارتش لبنان بازداشت شد.
به گزارش فارس به نقل از المنار لبنان، بخش امنیتی ارتش لبنان اخیرا یک مزدور با سابقه اسرائیلی را که بیش از 35 سال برای موساد و دشمن صهیونیستی کار کرده را بازداشت کرد، این شبکه به نقل از منابع خود اعلام کرد که این مزدور الیاس یونس نام دارد و کارمند بازنشسته شرکت اوجیرو است و اطلاعات مهم و حساسی را در مورد لبنان به موساد داده است.

بر اساس این گزارش الیاس از سال 1977 جذب موساد شده است، وی از شغل خود در زمینه ارتباطات استفاد کرده تا اطلاعات مهمی را در مورد خطوط ارتباطی برخی مسئولان گروه های فلسطینی در بیروت به دشمن صهیونیستی بدهد.

وی همچنین در اواخر دهه هفتاد فهرست کاملی از برنامه کشتی‌های لبنانی و اقدامات امنیتی دریایی لبنان به دشمن داده است و کانال ارتباطی کشتی های موجود در منطقه جنوب شرق بیروت را نیز به دشمن داده است.

این مزدور اسرائیلی همچنین دوره های آموزشی زیادی را نیز دیده است و به همین علت اطلاعات مهمی از ساختار انسانی وزارت ارتباطات لبنان به دشمن داده است، او همچنین اطلاعات مهمی را در زمینه فیبرهای نوری لبنان در اختیار دشمن قرار داده است.

ارائه اسامی افراد خاص و سایر اطلاعات آنها نظیر شماره تلفن و ارائه آدرس های الکترونیکی تعدادی از شرکت های لبنانی از دیگر خدمات این مزدور به اسرائیل بوده است، او درقبال خدمات خود به موساد هزاران دلار پاداش دریافت کرده است.

المنار تاکید کرد که این فرد در بازحویی های خود به تعامل با دشمن صهیونیستی اعتراف کرده است، خبرگزاری رسمی لبنان نیز در مورد بازداشت این جاسوس اسرائیلی تاکید کرد که وی روز چهارشنبه در منطقه الزلقا بازداشت شده است، بر اساس اعلام این خبرگزاری وی رئیس مرکز تصویربرداری در اوجیرو بوده که از سه سال پیش بازنشسته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها