کد خبر: ۳۴۹۱۳
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۲۱ دی ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، عبدالله‌ جعفر علی جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و عضو هیئت امنای این دانشگاه پس از پایان دومین جلسه هیئت امنا در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: در این جلسه 2 نظریه وجود داشت. یک نظریه این بود که کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد تک‌تک مصاحبه شده و با آن‌ها صحبت کنیم تا برنامه‌های خود را اعلام کنند و سپس تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی افزود: عده‌ای دیگر از اعضای هیئت امنا مخالف این نظریه بودند و اعلام می‌کردند که نباید با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد مصاحبه شود و باید رأی‌گیری انجام شود.

وی افزود: این اختلاف نظر منجر به یک ساعت بحث در جلسه شد و بالاخره به جمع‌بندی لازم نرسیدیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد:‌ در انتها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد و حتی پیشنهاد شد با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد که اکنون در دفتر هیئت امنا حضور دارند مصاحبه کنیم و مابقی آنها هفته آینده مصاحبه شوند و آنگاه تصمیم‌گیری شوند که باز هم این پیشنهاد مورد موافقت گروهی که وزرای کابینه در آن هستند و ۵ نفرند قرار نگرفت.

جاسبی خاطرنشان کرد:‌ به همین دلیل از سوی رئیس هیئت امنا اعلام رای نشد و جلسه در حقیقت ابتر ماند.

وی در ادامه گفت:‌ اما ۵ عضو هیئت امنا رأی داده و اعلام کردند که رأی ما فرهاد دانشجو است اما این رأی مورد موافقت گروه دوم قرار نگرفت چون اعلام رأی توسط رئیس هیئت امنا صورت نگرفته بود و این رأی‌گیری شکل قانونی ندارد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب جلسه بدون رسیدن به یک جمع‌بندی قانونی پایان یافت. البته پیشنهادهایی ارائه شد که این پیشنهادها مورد موافقت قرار نگرفت.

جاسبی تصریح کرد: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم برای اینکه این مسئله حل شود، موافقت کنید تا استعفا دهم و رئیس هیئت امنا سرپرستی انتخاب کند و طبق آئین‌نامه ۳ ماه فرصت است تا رئیس اصلی مشخص شود که این نظریه هم مورد موافقت قرار نگرفت. در نهایت جلسه امروز بدون یک جمع‌بندی و مصوبه قانونی به پایان رسید.
 
جاسبی پس از جلسه ۳۱ آذر هیئت امنای دانشگاه آزاد با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که جلسه قبلی نیز هیچ مصوبه‌ای نداشته و تاریخ جلسه بعدی هیئت امنا مشخص نشده که این سخن وی با سخنان دیگر اعضای هیئت امنا مبنی بر مشخص شدن تاریخ ۲۱ دی‌ماه به عنوان زمان برگزاری جلسه و اعلام کارنامه علمی و اجرایی کاندیداها تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه در تناقض بود.

همچنین در جلسه قبلی هیئت امنا تصویب شده بود که جلسه امروز یعنی ۲۱ دی‌ماه تنها یک دستور جلسه و آن هم تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۲ شهریور خود کامران دانشجو را  برگزاری جلسه انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها