به گزارش
پایگاه 598، وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر
میشود، نمیتوان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای
بسیاری در خود دارد: ارزان ، فراگیر، ماندگار، هوشمندانه،شبانه روزی است،
هر زمان که کاربر بخواهد، قابل تغییر است و... کارکرد این نوع تبلیغات به
خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر
رنگ تر میشود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی
کنونی (سال 2015) است.
البرت
لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی میکنند لاسکر در دهه 1920 تبلیغات
را اینگونه تعریف میکند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ)
آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسید ریشه در اواخر قرن نوزدهم و
اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به
صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال 1930
مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ میشد.
پرونده زیر روایت نمونه ای از این تبلیغات هوشمندانه اینترنتی است.
1.آگهی یک موسسه اموزش زبان! "زبان خود را تقویت کنید"
2.تبلیغ خلاقانه چسب قطره ای / اشاره به قدرت بالای این محصول
3.تبلیغات ضد سیگار
4.تبلیغ خلاقانه کرم "نیوآ"/ اشاره به قدرت این محصول در از ین بردن اثر جوش
5.تبلیغ خلاقانه غذای حیوانات خانگی/ اشاره به مغزی و مقوی بودن این محصول
6. تبلیغ خلاقانه کلینیک لاغری/ چاق وارد ولاغر خارج شوید
7. تبلیغ خلاقانه جارو برقی
8. تبلیغ خلاقانه داروی آرام بخش
9. تبلیغ خلاقانه قهوه/ با مفهوم بیداری با قهوه
10. تبلیغ چاقو و ادعای قدرت تیزی و دقت در برش
11. تبلیغ قدرت بالای یک حشره کش!
12.تبلیغ سس کم چرب
13.تبلیغ خلاقانه ماشین جیپ/ اشاره به قدرت کوهپیمایی این خودرو