کد خبر: ۳۴۸۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۱ دی ۱۳۹۰

بولتن نیوز: در حالی که بسیاری از کشورها سعی در جذب بازیکنان خارجی و  تغییر تابعیت آنها و همچنین درخدمت گرفتن آنان در تیم ملی شان را دارند، در  ایران عده ای تلاش می کنند با  تابعیت محرز بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا و آمریکا را مخدوش کنند.




به گزارش بولتن نیوز، فدراسیون بسکتبال ایران که اکنون با اقبال رجوع بسیاری از بازیکنان با ملیت ایرانی به لیگ بسکتبال کشورمان مواجه شده است در یک اقدام ضد ایرانی و تبعیض گونه ملیت ایرانی حداقل دو بازکن ملی کشورمان را انکار کرده و آنها را بعنوان بازیکن خارجی محسوب می نماید که فقط بعنوان بازیکن خارجی حق شرکت در مسابقات بسکتبال ایران را دارند.




بنابراین گزارش این اقدام از سوی برادران مشحون صورت می گیرد که خود دارای گرین کارت آمریکایی هستند و در آمریکا صاحب چندین باب ملک مسکونی بوده که یکی از آنها در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است.

برادران مشحون در تاریخ 21 تیرماه 1390 در سومین جلسه هیئت رئیسه دادگاه در سال 90 پیشنهاد داد بازیکنان ایرانی ساکن خارج از کشور یا باید در لیگ حضور نداشته باشند و یا حضورشان با محدودیت هایی صورت پذیرد که به اعتقاد ایشان به بیت المال ضرر و زیانی وارد نشود!




"بنی کوچویی" و "عرفان نساج پور" دو بازیکنی هستند که از طرف برادران مشحون غیر ایرانی تلقی می شوند. این ادعای در حالی است که این دو بازیکن براساس آنچه در شناسنامه شان آمده است، متولد تهران هستند و والدین آنان ایرانی اند. نکته جالب این است که این دو دارای کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی و همچنین کارت ملی و شناسنامه و پاسپورت ایرانی هستند.

اما نکته تاسف بار این است که این دو بازیکن در حال حاضر به عنوان بازیکن خارجی در استخدام باشگاه پتروشیمی می باشند و با توجه به اینکه سهمیه خارجی بازیکنان خارجی در کشورمان محدود است،از این بازیکنان ایرانی در باشگاه های کشور ممانعت بعمل آمده است.

این اقدام غیر اخلاقی و تبعیض آمیز برادران مشحون نسبت به کتمان ملیت ایرانی این بسکتبالیست ها ایرانی که اتفاقاً تیم های باشگاهی ایران و حتی تیم ملی بسکتبال ایران به آنها نیازمند است در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کشورها بدنبال ثبت ملیت برای ورزشکاران خارجی می باشند که هر ورزشکاری که در رده ملی می تواند فعالیت نماید را به تابعیت کشورشان در آورند و اکنون فدراسیون بسکتبال ایران دقیقا در خلاف مسیر حفظ منافع ملی کشور حرکت می کند.




جالب اینکه این دو بازیکن به علت اینکه از کانال برادران مشحون به بسکتبال ایران معرفی نشده اند، از سوی مشحون به مسن و بی فایده بودن برای لیگ کشور، متهم شده اند. این ادعاها در حالی است که این دو بسکتبالیست ایرانی دارای 25 سال سن هستند و به شهادت مدیران باشگاه پتروشیمی ماهشهر از موثرترین و کلیدی ترین بازیکنان این تیم به شمار می روند.

آنچه که در این میان جای سوال دارد، تزریق بازیکنان خارجی به عنوان بازیکن ایرانی از سوی برادران مشحون و فدراسیون بسکتبال به عنوان بازیکنان ایرانی است.جالب اینکه برخی از این بازیکنان ایرانی!!حتی پدر و مادر ایرانی ندارند اما در ایران بعنوان بازیکن ایرانی فعالیت می کنند. 

قابل ذکر است هم اکنون تیم پتروشیمی ماهشهر بهمراه تیم ذوب آهن بعنوان نمایندگان کشورمان در مسابقات غرب آسیا در حال برگزاری مسابقات در کشور لبنان می باشند و تیم پتروشیمی ماهشهر از این دو بازیکن ایرانی بعنوان بازیکنان با ملیت ایرانی استفاده می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها