کد خبر: ۳۴۸۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۱ دی ۱۳۹۰
فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی اخطاری با استناد به قانون اساسی گفت که نمایندگان در مقام ایفای نمایندگی در اظهارنظرها آزاد هستند.

وی افزود: برخی اخبار رد صلاحیت‌هایی که صورت گرفته همانند اخباری که در مورد بنده و الیاس نادران مطرح شده، نادرست است اما برخی اخبار هم صحت دارد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: قانون طوری اجرا می‌شود که باعث هتک قانون‌گذار می‌شود؛ وقتی به نمایندگانی می‌گویند عدم احراز صلاحیت، این باعث خدشه در قانون‌گذاری می‌شود.

توکلی اضافه کرد: کسانی را هم که در دین‌داری شهره بوده، سوابق روشنی دارند و متدین و طرفدار ولایت فقیه هستند، آنها را به استناد اینکه التزام به ولایت فقیه ندارند، رد صلاحیت کردند، این باعث لطمه به ‌آبروی نظام و سوء‌استفاده دشمنان می‌شود.

وی از رئیس مجلس خواست که با مقامات مربوطه صحبت کند که این‌گونه برخورد نشود چرا که به گفته توکلی این‌گونه برخوردها ضررش بیشتر از نفع آن است.

بر پایه این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این اخطار گفت که حرف شما درست است، برخی کسانی که وزارت کشور و هیئت‌‌های اجرایی رد کرده به نظر می‌رسد که درست نبوده و مبنایی نداشته است.

وی افزود: مثلا در مورد یک نماینده که عدم احراز صلاحیتش اعلام شده، با توجه به اینکه وی ۴ سال نمایندگی داشته، این معنا ندارد بلکه عدم احراز در مورد کسانی است که شناخته شده نیستند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: درباره برخی استناداتی کردند که اصلا درست نیست ولی این‌ها باید در مسیر قانونی خود طی شوند؛ این اعتراضات به وزارت کشور هم گفته شده و افرادی هم از سوی مجلس مشخص شده است که با آنها مذاکره کنند.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: کسانی که اعتراض دارند از مسیر قانونی و هیئت نظارت موضوع را پیگیری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها