کد خبر: ۳۴۸۰۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۹ آبان ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، بسياري از كارشناسان داوري، از صبح امروز شروع به تحليل بازي دربي و درباره صحنه‌ها قضاوت نظر خود را اعلام كردند. در اين ميان اما اتفاق جالبي براي ناظر داوري اين ديدار رخ داده است، وقتي با محمد فنايي كه روز گذشته وظيفه نظارت بر عملكرد محسن تركي را داشت، تماس گرفتيم، او پاسخ داد من صحنه‌ها را نديدم. وقتي از او پرسيديم كه مگر وظيفه شما نظارت بر عملكرد داوري نيست؟ گفت: من حواسم به حاشيه‌هاي اطراف زمين بود و اصلا صحنه‌ها را نديدم.

جالب است بدانيد فارغ از آنكه ناظر داوري بايد عملكرد داور را تحليل كند، او وظايفي دارد كه در ادامه برخي از آن‌ها را مي‌خوانيد:

او باید به قوانین بازی اشراف داشته و بتواند تفسیر صحیحی از آنها داشته باشد.

وی باید برای بازی و داورانی که به عنوان ناظر آنها انتخاب گردیده، خود را از لحاظ ذهنی آماده نموده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را آماده نماید.

او باید قبل از ورود داوران به استادیوم بیاید و مراقب آن باشد که آیا تیم داوری وظایف خود را از ابتدا به درستی انجام می دهند یا خیر.

اگر قوانین ویژه ای برای مسابقه ای که بعنوان ناظر آن انتخاب شده وجود دارد، باید نسبت به آن اطلاع داشته باشد.

او باید جایگاه خوبی را برای مشاهده حوادث بازی داشته باشد و برای انجام وظیفه اش به تنهايی عمل کرده و دخالتی در کارش نداشته باشند.

او نباید تحت تاثیر و صحبت اشخاص قرار گیرد.

وی باید ازحوادثی که با تیم داوری قصد صحبت راجع به آنها را دارد یادداشت برداری كرده و نیز آن را به مرجع ذیربط گزارش كند.

 

فارغ از بحث فوق، اتفاق جالبي پس از بازي‌ها رخ مي‌دهد كه دانستنش خالي از لطف نيست. يكي از كارشناسان داوري مي‌گفت برخي تلاش مي‌كنند كه بگويند بازي را نديده‌ايم تا بتوانند در برنامه 90 حضور داشته باشند، چون عادل دوست ندارد پيش از برنامه‌اش نظر كارشناس، لو رفته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها