کد خبر: ۳۴۷۵۱
زمان انتشار: ۰۲:۰۱     ۲۱ دی ۱۳۹۰
یک مقام ارشد وزارت نفت عربستان یک روز بعد از سفر وزیر خارجه ژاپن به این کشور و در واکنش به نارضایتی بعضی از کشورها به تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: اینکه ژاپن و کشورهای دیگر بخواهند از ایران نفت بخرند یا نه یک موضوع داخلی مربوط به خودشان است و ارتباطی به ما ندارد.
به گزارش فارس به نقل از سی بی اس نیوز، اظهارات مقامات وزارت نفت عربستان در روزنامه "الوطن" این کشور و یک روز پس از دیدار وزیر خارجه ژاپن با مقامات عربستان صعودی منتشر شده است.

روزنامه الوطن نوشت: مقامات ژاپنی از عربستان درخواست کردند کمبود احتمالی نفت ایران را جبران کند. این کشور آسیایی بعد از وقوع زلزله ماه مارس که باعث تعطیلی اغلب نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن شد بیش از هر زمان دیگری به نفت و گاز وابسته است.
 
یک مقام ارشد وزارت نفت عربستان که نخواست نامش فاش شود گفت: مساله خرید یا عدم خرید نفت از ایران یک مساله داخلی است و خود این کشورها باید تصمیم بگیرند که آن را ادامه دهند یا نه.

وی همچنین گفت: اگر چه عربستان آماده است هرگونه کمبود نفت بازارهای جهانی را جبران کند اما مساله مهمتر نامشخص بودن خطوط انتقال نفت است که نیازمند تغییر مسیر اساسی است و این موضوع عملیاتی نمودن طرح را با مشکل مواجه می‌کند.
 
خبرگزاری رسمی عربستان نیز که سفر کوئیچیرو گمبا به عربستان را پوشش داده بود نوشت: گمبا و "علی النعیمی" وزیر نفت عربستان در مورد اوضاع کنونی بازار جهانی نفت و اهمیت ثبات آن گفتگو و مذاکره کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها