کد خبر: ۳۴۷۴۳۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
معاون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هلال‌احمر به عنوان یک نهاد امدادی و اجرایی تحت امر رئیس‌جمهور و وزارت کشور است و نمی‌تواند در حاکمیت ایفای نقش کند

به گزارش پایگاه 598، مرتضی اکبرپور، معاون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با «نسیم» گفت: تا به این لحظه و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در صورت وقوع حادثه در تهران شهرداری به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدریرت بحران تهران مسئولیت هماهنگی نهادهای امدادی با یکدیگر را دارد.
 
وی ادامه داد: اما از آنجایی که وقوع احتمالی زلزله تهران یک حادثه ملی و کشوری محسوب می‌شود رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی مدیریت بحران وظیفه رسیدگی در این رابطه را دارد و سایر نهادهای امدادی به عنوان پشتیبان تحت امر رئیس‌جمهور قرار می‌گیرند.

معاون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اما اگر عمق حادثه کم باشد مسئولیت رسیدگی در این رابطه با شهرداری تهران است و سایر نهادهای امدادی از جمله هلال احمر نیز به عنوان معین در کنار شهرداری خواهند بود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادی و اجرایی تحت امر رئیس‌جمهور و وزارت کشور است و نمی‌تواند در حاکمیت ایفای نقش کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها