کد خبر: ۳۴۷۲۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
وقتی مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری وارد زمین سیاست می‌شود
می‌گویند فرهنگ هنگامی که با سیاست آمیخته شود، از بازدهی مثبت می‌افتد و این‌بار وقتی مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور وارد زمین سیاست می‌شود، موضع‌گیری‌ها نیز خواندنی خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، سیدرضا صالحی‌امیری، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران میهمان نشست شورای اداری استان سمنان بود که با حضور استاندار سمنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن همایش‌های سرپرستی بانک ملی استان سمنان برگزار شد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در این نشست بیش از اینکه از بخش فرهنگ و کتاب و میراث معنوی و فرهنگی ایران بگوید، سخنرانی سیاسی کرد و با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم در یکی دو سال اخیر، متقابلاً دولت احمدی‌نژاد را ناکارآمد و دارای مشکلات فراوان جلوه داد.

در حالی که خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری انتظار بیان عملکرد در بخش فرهنگ و هنر و نیز کتاب را داشتند، صالحی‌امیری بیشتر به سیاست و البته اقتصاد و تلاش‌های انجام‌ شده در دولت یازدهم در این دو بخش پرداخت و در میانه کلام نیز دولت‌های نهم و دهم را از انتقادهای خود بی‌نصیب نگذاشت.

از تعریف و تمجیدهای صالحی‌امیری از دولت یازدهم که بگذریم، هجمه‌های سنگین وی به دولت احمدی‌نژاد قابل توجه بود؛ این مرد عرصه فرهنگ، دولت گذشته را به دور از اخلاق‌گرایی توصیف کرد و گفت: «از انتقام‌جویی، خشونت و بداخلاقی‌های دولت گذشته در دولت تدبیر و امید خبری نیست».

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در عین حال، دولت تدبیر و امید را اخلاق‌گرا خواند و اظهار کرد: همه می‌دانند در جامعه‌ای که اخلاق نباشد، انسانیت به حاشیه رانده می‌شود.

صالحی‌امیری که دفاع از مذاکرات هسته‌ای و رویکردهای سیاسی و اقتصادی دولت یازدهم نیز بخش دیگری از سخنانش بود، در این زمینه اعتقاد دارد: دولت یازدهم واقع‌گراست و رؤیاپردازی نمی‌کند؛ دولتمردان مشکلات اقتصادی تحمیل‌ شده ناشی از تحریم‌ها به جامعه را واقعیت می‌دانند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری گفت: امروز عده‌ای در داخل کشورمان اصرار می‌ورزند تا دولت را وارد زمین‌بازی مناقشات کنند و از این طریق بتوانند به خواسته‌های خود برسند.

صالحی‌امیری بیان داشت: این افراد می‌کوشند تا با غبارآلود ساختن زمین ‌بازی، دولت را زمین‌گیر کنند؛ اما موفق نخواهند شد چراکه دولتمردان دولت تدبیر و امید آگاهانه وارد این فضا نمی‌شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
امثال اقای امیری را زیاد دیده ایم . ادمهای بیسواد ولی بادمجان دور قاب چین که به خاطر پول و مقام حاضرند هر کاری بکنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها