کد خبر: ۳۴۷۱۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۴

بدون شك يكي از پررنگ‌ترين حاشيه‌هاي استقلال در فصل جاري، مساله چگونگي استفاده از جاسم كرار بوده است. بازيكن عراقي كه كيفيت بالايي دارد، سال گذشته تحت امر امير قلعه‌نويي بود و اتفاقا كم هم حاشيه درست نكرد. با اين وجود وقتي پرويز مظلومي روي نيمكت آبي‌ها برگشت، ترجيح داد به‌رغم همه اين مسايل همچنان جاسم را نگه دارد. همان زمان نقل قول معروفي از او منتشر شد با اين مضمون كه: «ديگر نگران نباشيد، از اين به بعد كرار با من!» گذشت زمان اما ثابت كرد عوض كردن هافبك عراقي كار چندان آساني نيست، به ويژه كه ساختار نامنظم باشگاه استقلال به اندازه كافي بهانه دست او مي‌دهد كه دچار بي‌نظمي شود. كرار امسال شايد پرحاشيه‌ترين فصل حضورش در فوتبال ايران را گذراند و حتي چند نوبت تا مرز اخراج هم پيش رفت. با اين همه، همچنان پرويز مظلومي به عنوان حامي اول و آخر او در باشگاه پشتش ايستاده و اجازه صدور رضايتنامه وي را نمي‌دهد. خيلي‌ها بر اين باورند كه مظلومي به سود كرار جاسم تبعيض قائل مي‌شود. به عنوان مثال همين امروز كه قرار است استقلال با سپاهان بازي كند، آرش برهاني به دلايل نامشخص حتي در فهرست 18 نفره آبي‌ها هم قرار نگرفته، اما كرار به اصفهان رفته و هيچ بعيد نيست بازي هم به او برسد!

 

نقل قول تاييد نشده

در آخرين بازي استقلال برابر استقلال صنعتي خوزستان، كرار جاسم باز هم نمايش خوبي ارايه نكرد. در همان دقايق كوتاهي كه او در زمين بود، بيشتر توپ‌هايش لو رفت و همين مساله اعتراض برخي از هواداران و منتقدان را به دنبال آورد. شگفتي بزرگ اما بعد از سوت پايان مسابقه بود؛ جايي كه از قول كرار جاسم نوشتند: «باشگاه استقلال بازيكن مجاني مي‌خواهد و من چنين بازيكني نيستم. تا وقتي پولم را ندهند خوب بازي نمي‌كنم!» اين اظهارنظر كه حتي صبح روز بعد روي جلد يكي از روزنامه‌هاي ورزشي هم رفت، تاييد يا تكذيب نشد، اما بديهي است كه انباشت اين حواشي روي هم، ادامه حضور كرار در استقلال را پرهزينه‌تر و غيرقابل تحمل‌تر خواهد كرد. حالا خيلي‌ها چشم دوخته‌اند به دو بازي حساس استقلال برابر سپاهان و پرسپوليس و مي‌خواهند ببينند كرار در اين مسابقات چه كيفيتي ارايه خواهد داد؟

 

آمار نااميدكننده كرار

از 9 مسابقه اين فصل استقلال در ليگ برتر، كرار جاسم در 5 بازي حاضر بوده كه البته حضور او در هيچكدام از اين ديدارها 90 دقيقه‌اي نبوده؛ آنچه بيش از هر چيز ديگري مربوط به فيزيك نامناسب جاسم و اضافه وزن عجيب و غريب او بوده است. نكته جالب‌تر اما به نتايج استقلال در حضور و در غياب كرار مربوط مي‌شود؛ آنجا كه به نظر مي‌رسيد آبي‌پوشان بدون هافبك عراقي نتايج بهتري گرفته‌اند. استقلال در غياب كرار از 4 بازي 10 امتياز گرفته، در حالي كه با كرار از 5 بازي تنها موفق به كسب 8 امتياز شده است. مقايسه ميانگين امتيازگيري استقلالي‌ها از اين دو نوع بازي، نشان مي‌دهد آنها با هافبك حاشيه‌سازشان 9 دهم امتياز عقب‌تر از زماني هستند كه او بازي نمي‌كند! اين پايين مي‌توانيد آمار كرار در فصل جاري را ببينيد:

سياه‌جامگان، 80 دقيقه، دو بر يك به نفع استقلال

ملوان، 32 دقيقه، دو بر صفر به نفع استقلال

ذوب‌آهن، 13 دقيقه، دو بر صفر به نفغ ذوب

راه‌آهن، 77 دقيقه، سه بر سه مساوي

استقلال صنعتي، 30 دقيقه، يك بر يك مساوي

استقلال با كرار: 5 بازي، 8 امتياز، ميانگين: 1.6 امتياز

استقلال بدون كرار: 4 بازي، 10 امتياز، ميانگين: 2.5 امتياز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها