کد خبر: ۳۴۶۴۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۴
با وجود يك دهه سياست‌هاي ضد ايراني استفان هارپر، نخست‌وزير محافظه‌كار كانادا، ايراني‌ها در قلب اوتاوا تغيير را رقم زدند.
به گزارش پایگاه 598، با وجود يك دهه سياست‌هاي ضد ايراني استفان هارپر، نخست‌وزير محافظه‌كار كانادا، ايراني‌ها در قلب اوتاوا تغيير را رقم زدند. با حضور پرشور صدها هزار كانادايي ايراني‌‌تبار در انتخابات پارلماني كانادا، فصل معاندت اوتاوا با تهران پايان يافته است؛ اگر جاستين ترودو وعده‌هاي خود را به ايرانيان فراموش نكند. ترودو، رهبر حزب ليبرال كه به پيروزي چشمگير در انتخابات پارلماني كانادا دست يافته، به طرفداران برقراري رابطه با ايران، وعده داده است كه با قرار گرفتن در دفتر نخست‌وزير، براي بازگشايي سفارت اين كشور در تهران تلاش مي‌كند و همگام با طرف‌هاي بين‌المللي توافق هسته‌اي، با ايران دست دوستي مي‌دهد.

اين در حالي است كه استفان هارپر در ١٠ سال گذشته، از هيچ فرصتي براي تشديد تنش‌ها در روابط تهران-اوتاوا فرو نگذاشت و در نهايت در سال ٩١، با تعطيل كردن آخرين دفتر اداري كانادا در تهران كه صدور رواديد را انجام مي‌داد و انتقال آن به تركيه، عملا خود را در مقابل مردم ايران قرار داد. در سال‌هاي اخير ايرانياني كه به دلايل گوناگون چون سفر تفريحي، ديدار با اقوام، سفر تجاري و كاري يا تحصيلي بايد راهي كانادا مي‌شدند، بايد راه پر پيچ و خمي براي دريافت ويزا طي مي‌كردند.

اما اكنون ايرانياني كه توانسته‌اند حق راي دريافت كنند، همگام با ديگر كانادايي‌ها و مهاجران حاضر در اين كشور به سياست خارجي تنش افزاي هارپر راي منفي داده‌اند تا فصل تازه در روابط ايران و كانادا نيز رقم بخورد. در صورت تحقق وعده جاستين ترودو، نخست‌وزير جديد كانادا درباره عادي‌سازي روابط با ايران و بازگشايي سفارت در تهران، اين موضوع مي‌تواند از مشكلات ايرانيان زيادي كه مقيم كانادا هستند، براي سفر به ايران و برقراري روابط كاري و دانشگاهي آنها بكاهد.



منبع: اعتماد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها