کد خبر: ۳۴۵۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۰ دی ۱۳۹۰
روابط ایران با کشورهای منطقه لاتین به قدری مستحکم است که سران بعضی از این کشورها مثل چاوز اعلام آمادگی کرده اند تا برای دور زدن تحریم بانک مرکزی یا حتی تحریم های نفتی به ایران کمک کنند.

598 به نقل از "صراط" - سفر محمود احمدی نژاد به آمریکای لاتین فرصتی برای انسجام  بیشتر با متحدین  است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، شبکه امریکایی سی ان ان  از قول کریم سجادپور عضو ایرانی الاصل بنیاد ضد ایرانی کارنگی نوشته است: ایران در گوشه ای گرفتار شده است. ما ایرانی ها می گوییم وقتی یک گربه وحشی در یک اتاق گیر افتاده است در را باز بگذارید تا فرار کند!
وی در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده است شرایط ایران بسیار وخیم است و کلا به قدری اوضاع داخلی ایران بد است که دولت ممکن است دست به هر اقدام خطرناکی بزند!
 

اما گزارشگر سی ان ان بدون توجه به سخنان سجادپور گفت: ایران از گذشته قوی تر است و به دنبال این است که از آمریکای لاتین که به حیات خلوت آمریکا معروف است به عنوان پایگاهی برای حمله به دموکراسی غربی استفاده کند. روابط ایران با کشورهای منطقه لاتین به قدری مستحکم است که سران بعضی از این کشورها مثل چاوز اعلام آمادگی کرده  اند تا برای دور زدن تحریم بانک مرکزی یا حتی تحریم های نفتی به ایران کمک کنند.

ونزوئلا، کوبا، اکوادور و نیکاراگوئه به عنوان کشورهایی که جمعیت زیادی دارند و رهبران شان احمدی نژاد و مسئولین جمهوری اسلامی را می ستایند و تا به امروز نیز به چهره آمریکا در جهان صدمه زیادی وارد کرده اند و موفق شدند تحریم های جهانی بر ضد ایران را با یک حرکت گام به گام خنثی و تخریب کنند و در عین حال نفوذ امریکا در کشورهای منطقه خلیج فارس را برای ایران جبران کرده اند.

در مقابل برای کوبا به عنوان مثال،  ایران اعتبار لازم برای بهبود زیرساخت های حمل و نقل را قرض داده است. در نیکاراگوئه نیز مهندسان ایرانی پروژه احداث بیمارستان، پروژه های برق آبی، و ایجاد یک کانال خشک بین اقیانوس آرام و سواحل اقیانوس اطلس را در دست دارند.

"در ونزوئلا ،" جانسون می گوید : صادرات زیادی به این کشور از ایران شده است، بازسازی یک کارخانه تراکتور قدیمی، ایجاد یک کارخانه خودرو و ساخت مسکن یارانه ای نیز از برنامه های آینده  است."

گزارشگر سی ان ان افزود: آیا تمام این پروژه ها انجام خواهد شد؟ برای آمریکا این موضوع  روشن نیست، اما رئیس جمهور ایران به احتمال زیاد وعده های بیشتری برای دوستان آمریکای لاتین خود آورده  است. این مراودات سیاسی و اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای دوست در حالی صورت می گیرد که دنیا تلاش می کند این کشور را زیر بار فشارها خفه کند اما با یک حساب ساده می توان متوجه شد نه تنها ایران منزوی نشده بلکه روابط مستحکمی نیز با کشورهای همسایه آمریکا بر قرار کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها