کد خبر: ۳۴۵۷۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۶ مهر ۱۳۹۴
از هر کسی حمایت می‌کنیم مشکل‌دار می‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید ببینیم خاکپور چه می‌گوید و باید حرفش را گوش کرد و ببینیم نظرش چیست. اگر مواردی بود که توانستیم تفاهم کنیم به همکاری ادامه خواهیم داد در غیر این صورت تصمیم دیگری می‌گیریم.

به گزارش پایگاه 598، علی کفاشیان در خصوص مسائل مربوط به تیم امید جلسه‌اش با کی‌روش، حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از کاندیدای فیفا و سایر مسائل مربوط به فوتبال ایران گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: در خصوص همایش آسیب‌شناسی داوران صحبت می‌کنید؟

من فکر می‌کردم این جلسه با داوران باشد اما یک همایش علمی بود. هر چقدر از این همایش‌ها بیشتر باشد برای فوتبال مفیدتر است. چرا که تلفیقی از مسائل اجرایی، روانشناسی و علمی می‌تواند راهکارهای خوبی برای رفع مشکلات داوری به همراه داشته باشد.

فارس: چرا داوران ما گاهی تا این حد ضعیف می‌شوند.

ما داوران خوبی داریم اما یک روزهایی شاید آنها روی فرم نیستند و یا از لحاظ روحی روانی مشکل دارند. در چنین مواقعی می‌توان با آنها صحبت کرد تا یک داور شاد به جای چنین داوری مسابقه را قضاوت کند. این مسائل مهمی است که در داوری تاثیر دارد.

فارس: برای بازی روز جمعه پرسپولیس مقابل صبا کی‌روش باز هم به ورزشگاه نیامد و اینطور عنوان شد که جلسه‌ای با شما داشته است.

خیر من جمعه در منزل فقط با حاج خانم جلسه‌ داشتم البته دستیاران کی‌روش به ورزشگاه  می‌روند و گزارشات لازم را به او می‌دهند.

فارس: وضعیت تیم امید پس از استعفای خاکپور کمی پیچیده شده است.

تیم امید تازه پنجشنبه آمده و قرار است طی امروز و فردا جلسه‌ای با خاکپور برگزار کنیم و ببینیم مشکلات او چه است.

فارس: چرا خاکپور استعفا کرد؟ مایلی‌کهن گفته بود مربیان ایرانی از کار دلزده شده‌اند.

از چه نظر دلزده شده‌اند؟

فارس: این بحث را مایلی کهن کلی گفته است. حتی مجید جلالی گفته بود که مربیان ایرانی تنها هستند و در فدراسیون حامی ندارند.

در حال حاضر مربیان تیم‌های ملی ایرانی هستند و تنها تیم ملی بزرگسالان از کی‌روش استفاده می‌کنند. بقیه تیم‌های پایه مربیان ایرانی دارند و اتفاقا مشکلی نیست. حتی اخیرا مربیان تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی را ایرانی کردیم تا حرف و حدیث‌ها کم شود.

فارس: با همه این تفاسیر استعفای خاکپور را قبول می‌کنید؟

باید با او جلسه بگذاریم و ببینیم این مسائلی که عنوان کرده از روی ناراحتی است یا نمی‌خواهد بماند. ابتدا باید با او صحبت کنیم. بالاخره ایشان مدت زیادی است که تیم ملی ما را حمایت کرده و با امیدها کار کرده و درست نیست با یک کلمه دیگر به حرف‌های او گوش ندهیم. این در حالی است که باید ببینیم خاکپور چه می‌گوید و باید حرفش را گوش کرد و ببینیم نظرش چیست. اگر مواردی بود که توانستیم تفاهم کنیم به همکاری ادامه خواهیم داد در غیر این صورت تصمیم دیگری می‌گیریم.

فارس: به نظر نمی‌رسد خاکپور با این تصمیم فرار رو به جلو کرده و به دنبال امکانات باشد؟

بعید می‌دانم خاکپور چنین روحیه‌ای داشته باشد که برای گرفتن امکانات این صحبت‌ها را مطرح کرده باشد. شاید یک مسائلی در ذهنش است و شاید هم یکسری مسائل را به کاشانی گفته که به من انتقال ندادند. در هر صورت باید با او صحبت کنیم تا نتیجه کار مشخص شود. 

فارس: در صورت قبول استعفای خاکپور سرمربی بعدی ایرانی است یا خارجی؟

باید از مربیانی استفاده کنیم که شناخت کافی از تیم امید داشته باشند. در حال حاضر فقط سه ماه تا بازی‌های انتخابی المپیک وقت باقی مانده و قطعا کادر فعلی شناخت خوبی از این تیم دارد. ما هم باید کسانی را در کادر فنی بگذاریم که از این تیم شناخت دارند. بنابراین الان آوردن مربی خارجی به صلاح نیست.

فارس: در این خصوص با کی‌روش هم هماهنگ می‌کنید؟

سعی می‌کنیم کسانی که می‌آوریم با کی‌روش هماهنگ باشند چون الان ترکیب نزدیکی بین دو تیم بزرگسالان و امید وجود دارد و امروز چند بازیکن تیم امید در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند و این هماهنگی باید وجود داشته باشد. سعی می‌کنیم کسی که می‌آوریم حداقل مخالف کی‌روش نباشد و با او هماهنگ باشد. از کی‌روش هم خواهش می‌کنیم تا با او هماهنگ شود.

فارس: قصد ندارید رئیس کمیته اخلاق را انتخاب کنید؟

در حال فکر و بررسی روی این موضوع هستیم و به زودی وی را انتخاب خواهیم کرد.

فارس: در خصوص برنامه‌های تیم ملی هم انتقادات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا تا این اندازه لیگ تعطیل می‌شود.

از کی‌روش خواستیم تا برنامه‌هایش را ارائه دهد و در صورتی که امکان داشته باشد آن را کوتاه می‌کنیم تا لیگ هم به برنامه‌هایش برسد. 

فارس: در جلسه هفته گذشته شما با نمایندگان مجلس چه گذشت؟

چیز خاصی نبود. بیشتر نظرات را گوش کردیم و بنده سعی کردم خیلی صحبت نکنم.

فارس: مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش در اینستاگرام خود مطلبی را درج کرده بود مبنی بر اینکه شما به نماینده تبریز در مجلس قول داده‌اید تا جبران کنید. واقعا چه قولی به او دادید.

واقعا نمی‌دانم. مدیر روابط عمومی وزارت ورزش چرا این مطالب را می‌گوید و به دنبال چیست.

فارس: کی‌روش در آخرین بیانیه خود گفته بود که در حال تکمیل تحقیقاتش است. در خصوص پرونده او چه تحقیقات دیگری باقی مانده است.

نمی‌دانم کی‌روش چه تحقیقاتی دارد. او وکیل دارد و در حال مشورت با وی است. البته در مورد کمیته اخلاق صحبت‌هایی مطرح بود.

فارس: موضوع جمع کردن امضا علیه کی‌روش در فدراسیون فوتبال چیست؟

کسی علیه کی‌روش امضایی جمع نکرده است.

فارس: به عنوان سؤال آخر در انتخابات فیفا از چه کسی حمایت می‌کنید؟

فعلا از هر کسی که حمایت می‌کنیم مشکل‌دار می‌شود. باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها