کد خبر: ۳۴۵۳۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه و آذربایجان 26 درصد مبادلات تجاری خود را با ارز‌های ملی انجام می‌دهند که با همکاری بانک مرکزی این رقم را افزایش خواهند داد.

به گزارش پایگاه 598، معاون نخست وزیر روسیه در توسعه اقتصادی گفت:  مبادلات تجاری خارجی دو کشور روسیه و آذربایجان با ارزهای ملی و در غیاب دلار به 25 تا 26 درصد افزایش یافته است.

الگسی لیخاچو گفت: مبادلات دو کشور روسیه وآذربایجان با روبل رشد بیشتری شده است اما تلاش ما این است که با همکاری بانک مرکزی روسیه، ارز دو کشور بیشتر در مبادلات وارد شود.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: توسعه و تجارت بین دو کشور باید ارتقاء یابد و ریسک‌ عوامل خارجی موثر در این مبادلات بایدبه حداقل برسد.

وی همچنین با دعوت از آذربایجان به بازارهای روسیه گفت: روسیه در سالهای گذشته با انجام اقدامات ضد تحریمی موقعیت‌های بسیار خوبی درحوزه‌های اقتصادی به ویژه کشاورزی کسب کرده است.

به گزارش فارس، کشورهای زیادی برای پایان دادن به سلطه دلار بر مبادلات اقتصادی جهان اقدام می‌کنند و با پیمان‌های ارزی دو جانبه یا چند جانبه تلاش می‌کنند معاملات خود را در غیاب دلار و را ارزهای ملی کشورشان انجام دهند، روسیه و چین از پیشتازان این اقدام هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها