کد خبر: ۳۴۳۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۹ دی ۱۳۹۰
رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: اعلام ميزان اموال و دارايي‌هاي نمايندگان مجلس، مي‌تواند در جلب اعتماد، حمايت و پشتيباني مردمي بسيار موثر باشد اما عمل براساس قانون براي اجرايي كردن اين امر ضروري است.
حميدرضا کاتوزيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تأثيرات اعلام ميزان اموال و دارايي‌هاي نمايندگان خانه ملت، قبل و بعد از نمايندگي مجلس گفت: اعلام ميزان دارايي‌هاي نمايندگان، پيش و پس از نمايندگي در جلب نظر و اعتماد مردم بسيار مؤثر است اما اين اقدام بايد تنها از طريق قانون و بر اساس آن صورت بگيرد.

وي افزود: در صورت تصويب طرح نظارت بر نمايندگان و اجرايي شدن آن در دوره بعد، نمايندگان موظف خواهند بود اموال خود را پيش از دوره نمايندگي و پس از آن، مطابق قانون  به دستگاه هاي ذيربط اعلام کنند چرا كه اين اقدام تأثير مثبتي در جلب اعتماد عمومي مردم خواهد داشت.

رييس کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: نحوه و ميزان کارکرد شخصي افراد در دوره نمايندگي، با اعلام ميزان اموال آنها در پايان دوره خدمت و مقايسه آن با اموال پيش از نمايندگي، در دستگاه هاي ذيربط مشخص خواهد شد.

کاتوزيان افزود: جامعيت قانون بايد به نحوي باشد که نظارت بر اجراي آن جامع و کامل باشد چرا که نمي‌توان صرفا به اظهارات افراد اکتفا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها