کد خبر: ۳۴۳۵۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۳ مهر ۱۳۹۴
مسئول مربوطه در شرکت ملی نفت ایران، تحت عنوان حق‌العمل، یک و نیم دلار به ازای فروش هر تن نفت‌خام و فرآورده به شرکت متعلق به دلال نفتی موسوم به «ر» پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه 598، انتشار گزارشی با عنوان "تخلف از قانون در شرکت نفت"  در تاریخ 28 شهریور ماه در خبرگزاری فارس که حاوی جزئیاتی از فعالیت شرکت دلالی «ر» و همکاری آن با برخی از مدیران مجموعه شرکت ملی نفت بود واکنش های مختلفی را در بر داشت.

در ادامه سلسله گزارشهای فارس در مورد شرکت "ر" و مشارکت ناسالم و غیر قانونی برخی از مدیران و کارکنان رده های مختلف مسئولان و مدیران شرکت ملی نفت ایران در این شرکت، اخیرا خبر گزاری فارس به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد قصه رانت خواری این افراد سر درازی دارد.

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارش نشان می دهد که شرکت "ر" - که در خوشبینانه ترین حالت و نادیده­ انگاشتن روابط ناسالمش با برخی مدیران و کارکنان مجموعه شرکت ملی نفت ایران همانند ده‌­ها شرکت خریدار دیگر، صرفا یک خریدار نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی است، با استناد به یک مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در مورد حق العمل شرکتهای کارگزار در قراردادهای امانی و حق العمل کاری، خواهان دریافت حق العمل بر روی قراردادهای خرید نفت‌خام و فرآورده شده است.

این در حالی‌ است که قراردادهای شرکت ملی نفت با شرکت "ر" قرارداد خرید و فروش بوده و به لحاظ ماهوی با قراردادهای دیگر و شرکت‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد و به هیچ وجه قرارداد فروش امانی یا حق العمل نبوده است.

اطلاعات و اسناد جمع­ آوری شده توسط خبرگزاری فارس نشان می‌دهد که مسئول مربوطه در شرکت ملی نفت ایران در یک بدعت جدید در نظر دارد ویژه­ خواری شرکت "ر" را تعمیم داده و تحت عنوان "حق العمل" یک و نیم دلار به ازای هر تن نفت‌خام و فرآورده به این شرکت پرداخت کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها