کد خبر: ۳۴۳۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۱۸ دی ۱۳۹۰
وزیر آموزش و پرورش لیبی به مناسبت بازگشایی مدارس این کشور در روز شنبه و حضور بیش از یک میلیون دانش آموز در کلاس های درس گفت: کتاب سبز از نظام آموزشی حذف می شود و فصل های جدیدی به کتاب های تاریخ به ویژه درباره انقلاب لیبی که به دوران معمر قذافی پایان داد افزوده خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سلیمان علی الساحلی هنگام بازدید از مدرسه شمس در طرابلس گفت: در زمان قذافی تاریخ لیبی تغییر یافت و اکنون بازنویسی فصل های کاملی از تاریخ آغاز شده است.


این وزیر لیبیایی هنگام بازدید از مدرسه ای در محله ابوسلیم گفت دانش آموزان همه وقایع مبارزه مردم لیبی را حتی جزئیات مرگ قذافی را آموزش خواهند دید. 


کمیته ای که شورای ملی انتقالی لیبی تعیین کرده بود دراولین اقدام خود آموزش کتاب سبز و مجموعه اصول سیاسی را که قذافی ارائه کرده بود لغو کرد.


ساحلی در جمع دانش آموزان ، معلمان و نمایندگان صندوق کودکان سازمان ملل متحد  ،یونیسف، افزود اصول سیاسی قذافی و آموزش نظامی از نظام آموزشی حذف شده است.


ساحلی تاکید کرد مشکلاتی در راه اصلاح نظام آموزشی که در یک دوران طولانی به تجمید از قذافی پرداخت وجود دارد.در گذشته یکی از فعالیت های معلمان تمجید از طاغوت بود و اکنون باید معلمان را از فعالیت های آموزشی آگاه کنیم.


وی گفت لیبی با مشکل دیگری روبروست و مدارس خسارت دیده اند و کمبود بودجه وجود دارد و این امر موجب شده است کتاب های درسی با تاخیر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.


ساحلی افزود از زمانی که انقلاب در کشور آغاز شد شمار زیادی از مدارس لیبی به ویژه در شهر بنغازی وسرت  به شدت آسیب دیدند اما باوجود این مشکلات شنبه سال تحصیلی در کشور آغاز شد.


سلیمان الخوجه معاون وزیر آموزش و پرورش لیبی گفت هدف از سال تحصیلی جدید که از شنبه آغاز شده و ژوئن پایان می پذیرد جبران آموزش دروسی است که در زمان انقلاب متوقف شده بود.


یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد بیش از یک میلیون و دویست دانش آموز در لیبی شنبه پس از ده ماه توقف آموزش به سبب درگیری های این کشور  بر سر کلاس  های درس حاضر شدند.


یونیسف گفت 27 میلیون کتاب چاپ شده است و وزارت آموزش و پرورش لیبی ده میلیون از این کتاب های را بین دانش آموزان توزیع کرده است.


یونیسف افزود مشکلاتی از جمله وضعیت دانش آموزان آواره، کمبود امکانات آموزشی و کتاب های درسی و جابجایی دانش آموزان در لیبی وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها